انتخابات شورای شهر داراب مقرر بودکه خ ۲۶ مرداد  برگزار شود اما به دلیل عدم حضور فرماندار لغو شد.

با اینکه جلسه بعد مشخص و اعلام شد که انتخابات برگزار می شود، این بار فرماندار آمد  اما برخی از اعضا غایب بودند.
جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر جنت به گفته رسول غفوری عضو شورای این شهر به دلیل عدم حضور برخی از اعضای شورا در تاریخ مشخص شده، برگزار نشد.
انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر فدامی به گفته یکی از اعضای شورا طی دو مرحله برگزار شده است اما در جلسه اول چهار نفر از اعضا حاضر بودند، یکی از اعضای شرکت کننده، حاضر به امضای صورت جلسه نشد و در مرحله دوم دو نفر از اعضا در جلسه شرکت نکردند و جلسه انتخابات هیئت رئیسه از رسمیت خارج شد.
انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر دوبرجی با حضور چهار نفر از اعضا برگزار شد اما پس از رای گیری سید حامد حسینی عضو حاضر در جلسه، صورتجلسه انتخابات را امضا نکرد  و ضمن تائید عدم امضای صورتجلسه نسبت به روند برگزاری انتخابات معترض بود.
یکی دیگر از اعضای شورای این شهر انتخابات هیئت رئیسه را کاملا صحیح دانست زیرا  معتقد بود حسینی علاوه بر امضای فرم حضور و غیاب در رای گیری نیز شرکت کرده و برگ رای آن نیز موجود است.
بنا به نظر فعالان اجتماعی و سیاسی، دلیل عمده برگزار نشدن انتخابات هیئت رئیسه شورای شهرهای داراب دخالت سیاسیون با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس است.

امام جمعه جنت شهر خطاب به اعضای شورای اسلامی گفت: شما سوگند یاد کرده اید به حفظ امانت و خدمت به مردم؛ آیا بستن در شورای اسلامی حفظ امانتی است که به شماها واگذار گردیده؟ آیا این خدمت به مردم است؟ شماها سوگند به تبعیت از قانون خورده اید آیا عدم تشکیل هئیت رئیسه،‌ بی قانونی نیست؟ چهارمین سوگندی که خورده اید، عدالت و انصاف است.عدالت یعنی اینکه هر کدام از شماها نظر خود را اعلام و هر کدام رأی بیشتر آورد انتخاب شود نه اینکه پشت سر هم دعوا و تخریب باشد.

حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه های نمازجمعه این هفته این بخش افزود: شماها سوگند یاد کرده اید مادامی که در شورا عضو هستم رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت و آبادانی در حوزه انتخابیه ام اهتمام کنم. آیا تعطیلی شورای اسلامی اهتمام به شهر است؟ اختلاف دیدگاه بین اعضای شورا طبیعی است  اما این اختلاف نباید سبب این شود که شورا به درک مشترک نرسد.

وی افزود: خواهش من از برادران عزیزم در شورای اسلامی این است: با این حرکت شماها [ عدم تشکیل هئیت رئیسه و تعطیل شدن شورای اسلامی] نصف روی شهر  ما که به شهر شهدا و خیرین معروف است سیاه شد و با ارسال پرونده به استان نصف دیگر روی شهر ما را سیاه نکنید! آیا با ارسال پرونده شورا به استان و ۶ماه تعطیلی شورا، آنقدر رئیس شورا بودن ارزش دارد که مردم ۶ماه دربه در یک مهر در شهرستان باشند.
امام جمعه جنت شهر همچنین گفت: نصیحت می کنم براداران عزیزم در شورای اسلامی، یک عزیز از بین شما می خواهد رئیس شود حاضر شوید و بحث کنید و نظرتان و دلایلتان را اعلام کنید و رأی گیریکنید هر نظری که رأی بیشتر آورد تمام است. این چند روز شورا می گذرد اما نام خوب و بد از آن شورا می ماند.

هادی صیادی معاون عمرانی فرمانداری داراب که نظارت بر شوراها و شهرداری ها را بر عهده دارد درباره عدم برگزاری انتخابات هیآت ریسه می گوید: ما منتظر برگزاری انتخابات به صورت منطقی و قانونی توسط خود شوراها هستیم ولی اگر این روند انجام نشود دعوت نامه از طریق فرمانداری ارسال می شود و اگر باز به توافق نرسیدند شورای حل اختلاف استان مشکل را بررسی خواهد کرد و تا آن موقع که هیات رئیسه مشخص نشود مصوبات شورا وجهه قانونی نخواهد داشت.

نصرالله سلامی نژاد شهردار داراب نیز عدم برگزاری انتخابات را به ضرر مردم دانست و گفت: بنده در ۶ سال گذشته که به عنوان شهردار داراب بودم هیچ دخالتی در امور شوراها نداشته ام ولی این بحث ها که بر سر سمت و عنوان است هیچ نفعی برای مردم ندارد.

وی همچنین به احتمال محقق نشدن بودجه پیش بینی شده در شهرداری برای سال جاری اشاره کرده و گفت: شورا باید با همراهی شهرداری و مردم برای عمران آبادی شهر داراب تلاش کنند و این بحث ها کمکی به پیشرفت داراب نمی کند.

داراب از شهرستان های شرقی استان فارس است. 

۱۸۷۶  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.