به گزارش ایرنا ، علیرضا پوستی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: برای رهایی از وضعیت موجود شهر اردبیل باید فرهنگ سازی مناسبی در بین مردم صورت گرفته و آگاهی آنها افزایش یابد.
وی با بیان اینکه شعار بیشتر اعضای شورای شهر فعلی اردبیل در زمان انتخابات 'شورای شهر نه شورای شهرداری' بود، اظهار کرد: در این زمینه با برخی مشکلات قانونی مواجه هستیم و برای تحقق آن دست و بال شورا بسته است.
وی گردشگری را را از اولویت های شهرداری دانست و ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت و پتانسیل گردشگری در شهر اردبیل برنامه های خوبی پیش بینی شده است.
او با اشاره به اینکه شورای شهر پنجم تاکنون 142 جلسه برگزار کرده، بیان کرد: 19 جلسه به صورت رسمی و علنی و مابقی جلسات کمیسیون های شورا با موضوعات مختلف بوده است.
وی اضافه کرد: هر روز در طول هفته 2 نفر از اعضای شورای شهر با حضور در محل شورا به مشکلات مردم رسیدگی می کنند.
پوستی از افزایش 2 برابری مصوبات شورا نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با مصوبه شورای شهر شهرداری می تواند یک هزار میلیارد ریال در طرح های بخش خصوصی به صورت مشارکتی سرمایه گذاری کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل احداث خانه امید برای بازنشستگان ، اجرای فیبر نوری و راه اندازی تلفن گویا را از دیگر اقدامات شورای شهر و شهرداری اردبیل در این مدت عنوان کرد.
وی افزود: آبادانی به هر قیمتی از جمله تخریب محیط زیست مورد قبول شورای شهر و شهرداری نیست چرا که مجموعه شورای شهر و شهرداری خود را موظف به حفاظت از محیط زیست می داند.
وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های بودجه سال 97 شهرداری اردبیل نگاه متوازن به همه حوزه های خدمات شهری است تا شهری در شان مردم اردبیل داشته باشیم.
وی همچنین توانمند سازی بافت فرسوده، احیای بافت تاریخی، تامین مصالح مرغوب و استاندارد، اتمام طرح های نیمه تمام ، ساماندهی آبهای سطحی، توسعه شبکه پیاده رو، بهبود وضعیت ترافیک شهری، تسهیل عبور و مرور افراد کم توان و ناتوان ، توسعه شبکه دوچرخه سواری، ایجاد پارکینگ های عمومی، حل مشکلات حمل زباله و پسماندها، مکانیزه کردن سیستم های خدمات شهری ، توسعه پایدار شهری ، هوشمند سازی شهری و شفاف سازی عملیات خرید و فروش املاک و مستغلات شهری را از جمله اولویت های بودجه سال آینده شهرداری اردبیل ذکر کرد.
شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.