خدمت به مناطق محروم و اقشار روستایی که شریف ترین اقشار اجتماع هستند و تلاش برای حرکت در مسیر عدالت در برخورداری از توسعه موضوعی است که در فرهنگ جهادی و خدمت بی منت نهادینه شده و می بایست همیشه به عنوان چراغ راه هدایت مد نظر مدیران و مسوولان باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس روز شنبه در حاشیه بهره بردای از طرح‌های توسعه روستایی اعلام کرد: ساده ‌زیستی شهیدان رجایی و باهنر ویژگی بارزی است که در کنار کار جهادی و بی منت همواره مورد تاکید در آموزه های انقلاب اسلامی بوده است ، روحیه مخالفت با اشرافی‌گری، روحیه جهادی، سلامت اقتصادی و اخلاق‌مداری این دو شهید والامقام باید در وجود کارمندان دولت متجلی شود.

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس افزود: بنیاد به عنوان یک نهاد جهادی و خدمتگزار و یادگار امام راحل در خدمت به مستضعفین و مناطق محروم همیشه این آموزه‌های معنوی را مورد تاکید قرار داده است ، خدمت به روستاییان که شریف‌ترین اقشار این جامعه هستند در راس فعالیت های بنیاد مسکن است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با گرامی‌داشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و با هنر اظهار داشت : دراین هفته شاهد به بار نشستن برخی از طرح‌های توسعه روستایی ، اجرای طرح های محرومیت زدایی ، توسعه معابر و بهره برداری از واحد های مسکونی بازسازی شده و خسارت دیده از سیل سال‌های گذشته هستیم .

زمانی ابراز داشت : در نخستین روز هفته دولت امسال در مجموع ۱۶ طرح توسعه معابر و بهسازی روستایی با ۷۶ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی در مناطق روستایی فارس به بهره برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد : برای اجرای این طرح ها در مجموع ۸۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و ۷ هزار و ۲۶۰ خانوار روستایی از خدمات آن بهره مند می شوند.

 وی اضافه کرد : این طرح ها در شهرستان های شیراز ، فسا ، نی ریز ، زرین دشت ، داراب و اقلید اجرا شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین از بهره برداری از ۴ هزار و ۷۱۱ واحد مسکونی باز سازی شده و مقاوم سازی شده در مناطق روستایی خبر داد و گفت: این طرح ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای استان با استفاده از ۸۹۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و به همین میزان آورده متقاضیان و در مجموع با هزینه یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است .

مهندس زمانی با بیان اینکه عمده این طرح ها از سال ۹۶ و ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده است و اکنون به پایان رسیده گفت: ۴ هزار و ۷۱۱ خانوار از خدمات این طرح ها بهره مند شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین با بیان اینکه بازسازی واحد های مسکونی حادثه دیده از حوادث و سیل سالهای گذشته نیز در دستور کار بنیاد مسکن بوده است گفت: امسال ۴ هزار و ۶۸ واحد مسکونی باز سازی شده با استفاده از ۸۹۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و به همین میزان آورده متقاضیان و در مجموع با هزینه یک هزار و ۷۸۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال در استان فارس به بهره برداری رسید.

.مهندس زمانی اضافه کرد : عمده این واحدها نیز در سالهای ۹۶ و ۹۷ بازسازی و تعمیر شده و ۴ هزار و ۶۸ خانوار از خدمات آن بهره مند می شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فار س ادامه داد : امسال همچنین شاهد افتتاح پروژه ۳۲ واحدی کوثر ۳ در منطقه سلطان آباد شیراز در قالب ۸ بلوک دو طبقه هستیم که ۲ هزار و ۹۷۸ متر مربع زیر بنا دارد و ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آورده متقاضیان برای احداث آن هزینه شده است .

دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است. 

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.