به گزارش ایرنا، سید علی نقی لقمانی، در آیین گرامیداشت روز مهندسی در شیراز افزود: در شرایط کنونی کشور که تحریم های ظالمانه ای از سوی دشمنان بر کشور و مردم تحمیل شده، باید از تمام ظرفیت ها برای عبور از این شرایط به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد مهندسان در بین کشورهای منطقه متعلق به کشورمان است که این یک فرصت مناسب برای صدور خدمات فنی و مهندسی ایجاد کرده که باید از این فرصت نیز نهایت استفاده را ببریم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: قطعا تحقق این مهم منجر به ارز آوری و ایجاد فرصت های شغلی در کشور و استان خواهد شد.
لقمانی، از جامعه مهندسی فارس خواست که در تعریف پروژه ها به گونه ای عمل کنند که منابع لازم برای اداره آن پروژه ها دیده شود.
همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: این سازمان سه مبحث ارتباط با مردم، ارتباط با شهرداری و نهادهای دولتی و ارتباط درون سازمانی را به عنوان محورهای فعالیت خود قرار داده است.
سید مرتضی سیف زاده افزود: در گام نخست بحث ارتباط با مردم را با هدف تاکید بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان و منافع آن و لزوم بهره گیری از ظرفیت مهندسان در طراحی، نظارت و اجرای ساختمان دنبال خواهیم کرد.
وی تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس را افزون بر 30 هزار نفر دانست و ادامه داد: این سازمان هم اینک در 21 شهرستان استان دارای نمایندگی است.
سیف زاده بیان کرد: با توجه به برخورداری این سازمان از نیروهای انسانی متخصص و متعهد در رشته های مختلف مهندسی، ضرورت دارد که صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه این فعالیت به عنوان یک اقدام ارزشمند مد نظر باشد.
شهردار شیراز هم، وضعیت فعلی شهرها را حاصل و نتیجه کار مهندسان دانست و گفت: اگر موفقیتی حاصل شده مایه افتخار برای مهندسان خواهد بود اما در مقابل باید با تعامل، همفکری و همراهی در مسیر رفع مشکلات و کاستی ها گام برداریم.
حیدر اسکندرپور افزود: امروز در مجموعه مدیریت شهری با مشکلاتی مواجه هستیم که شاید با یک تغییر رویکرد و مسیر حرکت می شد جلو بروز یا تداوم آن را گرفت.
وی ترافیک را از معضلات جدی کلانشهر شیراز دانست و ادامه داد: مدیریت شهری می کوشد که توجه و نگاه مردم را به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق دهد هرچند تحقق این مهم بسیار هزینه بر و گران خواهد بود.
شهردار شیراز، با بیان اینکه با نگاه سخت افزاری به شهرها نمی توان مشکلات را حل کرد گفت: امروز 26 درصد مساحت این کلانشهر را معابر عمومی تشکیل می دهد در حالی که این رقم در تهران 24، در پاریس 19 و در لندن 20 درصد است و این بدان معناست که افزایش معابر کمکی به حل مشکل ترافیک نمی کند.
اسکندرپور افزود: بنابراین باید بپذیریم که تنها با نگاه نرم افزاری قادر خواهیم بود که معضل ترافیک را حل کنیم.
در این آیین که یکشنبه برگزار شد از تعدادی از پیشکسوتان و درگذشتگان جامعه نظام مهندسی ساختمان فارس تجلیل شد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.