معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز پنج‌شنبه عنوان کرد: فعالیت کودکان و نوجوانان به عنوان داوران این جشنواره، از ویژگی‌های منحصر به فرد این دوره در شیراز است؛  این نخستین بار است که کودکان و نوجوانان به داوری فیلم‌های یک جشنواره می‌نشینند.

مهدی رنجبر افزود: برای آن که این کودکان و نوجوانان بتوانند فیلم‌ها را داوری کنند، کارگاه آموزشی داوری و نقد فیلم  برای حدود ٤٠ کودک و نوجوان برگزار شده است.

وی با اشاره به تغییر ذائقه کودکان و نوجوانان در عرصه فیلم و سینما ابراز داشت: حوزه فیلم‌سازی باید برای ارتقای این قشر از جامعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد  و با استفاده از کارشناسان اجتماعی و روانشناسان متخصص در زمینه کودکان و نوجوانان هم از دید محتوایی و هم از دید شکلی، فیلم‌های جذاب این مقطع سنی را تولید کند.

رنجبر اعلام کرد: سالن زرد مجموعه هنری شهر آفتاب شیراز که میزبانی این جشنواره را بر عهده دارد، فیلم هایی از ایران، مکزیک، فرانسه و لوکزامبورگ را پخش خواهد کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: کودکان و نوجوانان داور این دوره جشنواره بین‌المللی پس از آیین آغاز جشنواره به تماشای نخستین فیلم نشستند و سپس با راهنمایی حمیدرضا مؤمنی و صمد خدادوست از مربیان داوری فیلم کودکان و نوجوانان، نخستین داوری خود را به صورت مکتوب به مجریان جشنواره تحویل دادند.

شعار امسال سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان "رویای کودکان سیل زده را بسازیم" است. در همین راستا به استان‌های سیل زده و کودکان این استان توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد تا به نوعی همدلی و همراهی جامعه سینمایی با خانواده‌های سیل زده ابراز شود.

سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از ۲۸ مردادماه در اصفهان آغاز شده است. 

۹۸۸۵ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.