این خبر را معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام کرده و گفته است که زالودرمانی، حجامت و سایر درمان‌های دارویی و غیردارویی باید زیر نظر پزشک انجام شود و انجام این گونه امور به وسیله افراد و مراکز فاقد صلاحیت و فاقد مجوز، جنبه قانونی ندارد و غیر مجاز است و برخورد قانونی در پی دارد.

دکتر قهرمان بمانا افزود: مردم از درمان بیماری‌ها به روش طب سنتی مانند حجامت و زالودرمانی استقبال می‌کنند در حالی که انجام این‌گونه درمان ها بسیار حساس و انجام آنها نزد افراد فاقد صلاحیت، تهدید و آسیب جدی برای سلامت مردم است و باعث شیوع بیماری‌های عفونی و سخت درمان در جامعه می‌شود.

به گفته این مقام بهداشتی، در شهرستان جهرم هیچ مرکزی مجوز ارائه آموزش و صدور گواهی در زمینه‌ طب سنتی همچون زالودرمانی، حجامت و... را کسب نکرده‌ و گواهی‌های صادره از طرف آن‌ها یدون اعتبار است.

به این ترتیب تمام افراد ارائه دهنده خدمات طب سنتی در شهرستان جهرم از جمله عطاری‌ها برای انجام زالودرمانی و حجامت، مجوز و صلاحیت ندارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از همشهریان درخواست می‌شود برای محافظت از سلامت خود و جلوگیری از آسیب و عوارض خطرناک از مراجعه به این محل ها  و افراد خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت در زمینه‌های مورد اشاره با شماره  ۵۴۳۴۵۰۳۹ اداره نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم تماس بگیرند و در صورت داشتن شکایت به ساختمان معاونت درمان واقع در سایت دانشگاه به آدرس خیابان استاد مطهری، سایت پردیس، معاونت درمان مراجعه کنند.

جهرم در  ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.