رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان یکی از اتفاقات مهم در این دانشگاه را پذیرش دانشجویان خارجی دانست و عنوان کرد: سال‌های گذشته این موضوع به دلیل تلاطمات خارجی به تعویق افتاد اما در سال 97 به نتیجه رسید و توانستیم ۳۰ نفر دانشجوی پزشکی از کشور پاکستان را جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، سیدحبیب‌الله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در جمع خبرنگاران و در نشست رسانه‌ای امروز چهارشنبه-4 اردیبهشت ماه-با بیان اینکه در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی در راستای اهداف حوزه سلامت برگزار می‌شود، اظهار کرد:ماموریت اصلی وزارت بهداشت استقرار کامل پرونده الکترونیک سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان  با اشاره به اینکه تلاش اصلی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر این است که نظام ارجاع را آغاز کنند و نظام ارجاع گام بعدی وزارت بهداشت در راستای ارتقای سلامت اجتماع است، گفت: نظام ارجاع ابتدا در مراکز بهداشتی و سپس در مراکز خصوصی اجرا خواهد شد که اجرای کامل آن نیاز به زمان  طولانی دارد.

موسوی بهار با بیان اینکه با اجرای این طرح به دنبال این هستیم که پزشک از طریق سامانه برای بیمار در صورت لزوم از پزشک متخصص نوبت بگیرد، گفت: برنامه تشویقی دیگر استفاده از پوشش بیمه‌ای قانونی است که طبق آن اگر افراد از نظام ارجاع استفاده نکنند از پوشش بیمه‌ای مربوطه حذف می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ضمن اشاره به اینکه این موضوع تنها شامل ویزیت و نسخه‌نویسی نیست بلکه دارو و بعداً خدمات پاراکلینیک و بستری را نیز شامل می‌شود، اظهار کرد: فرد باید تمام هزینه‌های درمانی را خود پرداخت‌ کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه در سال‌های گذشته از پاکستان پزشک وارد می‌کردیم اما هم اکنون به آنها آموزش می‌دهیم، خاطرنشان کرد: از پاییز امسال نیز پذیرش دانشجویان هندی آغاز می‌شود و این موضوع آثار پربرکت بسیاری دارد از جمله اینکه دانشگاه در سطح بین‌المللی ظاهر شده و دستاوردهای بسیاری برای جامعه خواهد داشت زیرا بهترین راه درآمدزایی در کشور فروش علم است که در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است.

موسوی بهار با اشاره به اینکه توان علمی و اجرایی در این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان خارجی وجود دارد و حتی برای هر چند نفر دانشجو یک نفر را برای حمایت در زبان، مدیریت مالی و امور دانشجویی و ... قرار داده‌ایم، اضافه کرد: در بیش از ۱۲۰ رشته در دانشگاه تدریس و امکان تحصیل داریم و  کشورهای اطراف در بسیاری از این رشته‌ها نیازمندی‌هایی دارند که ما می‌توانیم با جذب دانشجویان در این رشته‌ها انتشار علم و تولید ثروت را برای کشور رقم بزنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان  ضمن اشاره به  ارسال کمک‌ به سیل زدگان استان لرستان و تقدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از این دانشگاه اظهار کرد: کمک‌های ارسالی به لرستان از منابع فوریت‌های پزشکی دانشگاه تأمین شده است.

موسوی بهار با اشاره به اینکه بخشی از نارضایتی‌ها به دلیل عدم برخورد مناسب منشی مطب‌هاست، اذعان داشت: از این پس منشی پزشکان باید دوره ویژه‌ای را بگذرانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در پایان از تزریق واکسیناسیون هپاتیت B در بین خبرنگاران خبر داد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.