رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: سرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان‌ها در دنیاست و علائمی دارد، اما اکثر افراد به برخی از این علائمی که در بدن بروز می‌کند، بی‌توجه هستند و علائم خطر را نادیده می‌گیرند.

محمد رحمانیان افزود: در سال‌های اخیر با پیشرفت های که در تشخیص زودهنگام  این بیماری به وجود آمده، درمان نیز با موفقیت بیشتری همراه شده است، زیرا وقتی  توده های سرطانی در اندازه کوچک تشخیص داده می‌شوند به خوبی درمان‌پذیر هستند و این به کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کمک بسیاری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تأکید کرد: تشخیص به موقع بیماری رکن اصلی درمان است و این طرح، مهمترین اقدام سنجش سلامت برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های سینه است که با اجرای آن همه افراد بالای ۲۰ سال از نظر میزان احتمال خطر غربالگری می‌شوند.

وی یادآوری کرد: در این طرح پس از بررسی اولیه، ضمن اطمینان بخشیدن به افراد سالم، موارد ابتلا به بیماری‌های سینه شناسایی و به متخصص مرکز معرفی می‌شوند و مراحل تکمیلی تشخیص و درمان ایشان به صلاح‌دید پزشک فوق تخصص جراحی سرطان در همین شهرستان به طور کامل انجام می‌شود.

وی گفت: این طرح رایگان است و همه بانوان بالای ۲۰ سال شهرستان جهرم می‌توانند هر روزه به مرکز جامع سرطان خاتم النبیاء مراجعه نمایند و وضعیت سلامت خود را ارزیابی نمایند.

رحمانیان بیان کرد: سن ابتلا به بیماری های سرطان به خصوص بیماری سرطان سینه پایین آمده است و شایسته است بانوان جهرمی، از ۲۱ تا ۲۹ مردادماه جاری با مراجعه به مرکز خاتم‌الانبیای بیمارستان پیمانیه، میزان سلامت خود را ارزیابی و غربالگری کنند و مشمول این طرح شوند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.