به گزارش ایرنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان روز یکشنبه در این آیین گفت: حدود یک هزار و 312 فرد مبتلا به سرطان سال 84 در همدان شناسایی شده بود که با گذشت یک دهه در سال 94 این آمار به 2 هزار و 338 مورد رسید.
دکتر ابراهیم جلیلی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و سیر پیش رونده این بیماری، برنامه ریزی و پیشگیری از آن ضرورت است.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تهیه و تنظیم سند توسعه شبکه ملی مراقبت از سرطان از سال 84 اقدام به مراقبت های اساسی در این زمینه کرده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مراکز غربالگری و درمان سرطان بر اساس سند توسعه ملی مراقبت به سه سطح مراکز تیپ یک، 2 و سه تقسیم بندی شده که هر یک از مراکز وظایفی را عهده دار هستند.
دکتر جلیلی اضافه کرد: مراکز تیپ یک خدمات پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری را عهده دار هستند همچنین مراکز تیپ 2 خدمات درمان سرطان شامل رادیوتراپی، شیمی درمانی، مراقبت سرپایی ، حمایتی و تسکینی را ارائه می دهند.
وی افزود: در مراکز تیپ سه خدمات تشخیصی شامل تصویر برداری و انواع خدمات درمانی شامل رادیوتراپی، شیمی درمانی، بستری و مراقبت های حمایتی، تسکینی و جراحی ارائه می شود.
دکتر جلیلی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس سند توسعه شبکه ملی مراقبت از سرطان این استان مصوب سال 94، ملزم به ساخت و تجهیز مراکز تشخیص زودهنگام سرطان و بیماریهای غیرواگیر شد.
وی اضافه کرد: مقرر شد سه مرکز تیپ یک در شهرستان های همدان، ملایر و کبودراهنگ، یک مرکز تیپ 2 و یک مرکز تیپ سه در شهر همدان راه اندازی کند.
دکتر جلیلی توضیح داد: مرکز تیپ یک شهرستان ملایر در زمینی به مساحت 620 متر مربع، در چهار طبقه با هزینه کرد 29 میلیارد ریال احداث و با پیشرفت 100 درصد آماده بهره برداری شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: مرکز تیپ یک شهرستان کبودراهنگ نیز در زمینی به مساحت 700 متر مربع، در 2 طبقه با هزینه کرد 13 میلیارد ریال احداث و با پیشرفت 100 درصد در حال تجهیز و راه اندازی است.
دکتر جلیلی بیان کرد: مرکز تیپ یک، 2 و سه شهر همدان در محل مرکز جامع سرطان بعثت در زمینی به سماحت 22 هزار متربع در دست ساخت است.
وی ادامه داد: یک هزار و 200 میلیارد ریال برای اجرای این طرح پیش بینی شده و تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
دکتر جلیلی اضافه کرد: هم اینک مرکز تیپ یک شهر همدان تا آماده شدن ساختمان مرکز جامع بعثت در کلینیک ویژه تخصصی مهدیه خدمت ارائه می دهد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.