معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه اعلام کرد: در این حادثه، اتوبوس آمبولانس اورژانس شیراز به همراه یک دستگاه آمبولانس و خودروی فرماندهی در منطقه کمهره سرخی روستای «مسقان» مستقر شد.

دکتر بهناز رستگارفر با بیان اینکه اعضای تیم های امدادی سازمان اورژانس فارس به حدود ۳۰ مصدوم، خدمات امدادی ارایه دادند، افزود: بیشتر این مصدومان، مشکلات تنفسی ناشی از استشمام دود داشتند که پس از اقدامات درمانی، به صورت سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: پس از وقوع این حادثه و اعزام تیم های عملیاتی به منطقه کمهره، بالگرد اورژانس و نیروهای عملیاتی به حالت آماده باش درآمدند.

 رستگارفر با اشاره به اهمیت رعایت اصول ایمنی توصیه کرد: افرادی که به صورت داوطلبانه در خاموشی آتش سوزیها شرکت می کنند، باید زیر نظر فرماندهی تیم های تخصصی مستقر در منطقه، فعالیت کرده و به طور مرتب، آب بنوشند، از کفش ایمنی استفاده کرده و در مسیر باد، به منطقه آتش نزدیک نشوند.

این مسوول  در انتها به کسانی که سابقه مشکل قلبی و تنفسی دارند، توصیه کرد تا در این منطقه حضور نداشته باشند و در صورت بروز مشکل با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

عملیات خاموش کردن آتش سوزی منابع طبیعی در جنگل های بلوط منطقه کهمره سرخی استان فارس پس از بیش از سه شبانه روز تلاش مشترک مردم، مسئولان و نیروهای عملیاتی و نظامی روز ۱۱ مرداد پایان یافت.

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.