به گزارش خبرنگار ایرنا افشین فتحی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: در حوادث جاده ای نیز میانگین زمان رسیدن به بالین بیمار13دقیقه است که میانگین کشوری آن 14دقیقه می باشد.
وی بیان کرد: 100دستگاه آمبولانس ،2 دستگاه اتوبوس آمبولانس،21دستگاه بنز مجهز به تجهیزات درمانی پیشرفته و9موتور سیکلت مجهزدر مدیریت فوریت های پزشکی درحال آماده باش برای خدمت رسانی به بیماران وحادثه دیدگان تصادفات می باشد.
فتحی با اشاره به آغاز فعالیت اورژانس هوایی از سال گذشته، از انجام 80ماموریت اورژانس هوایی دراستان خبر داد و افزود:بالگرد اورژانس مجهز به تمامی امکانات درمانی بوده وبیشتر درشهرستانهای شمالی به دلیل مسافت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.
او گفت: سالانه حدود 36هزار ماموریت توسط اورژانس انجام می شود که هرساله 10درصد به میزان این ماموریت ها افزوده می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از کاهش تصادفات وحوادث جاده ای درسال جاری نسبت به هشت ماهه سال گذشته خبر داد وگفت: ماموریت اورژانس درهشت ماهه سالجاری نسبت به سال گذشته 50درصد کاهش یافته است.
وی درادامه از آغاز طرح امداد زمستانی اورژانس خبر داد وگفت: این طرح از 20آذر ماه امسال تا 20اسفند با همکاری سایر دستگاههایی چون هلال احمروپلیس راه اجرا می شود.
هم اکنون 47پایگاه امدادی اورژانس در اردبیل درحال فعالیت بوده که 27مورد آن درجاده ها و20مورد دیگر نیز به صورت شهری درحال خدمت رسانی می باشد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.