اعضای ستاد نماز جمعه شیراز دوشنبه ۷مردادماه در دیداری صمیمی به مناسبت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه از خبرگزاری ایرنا مرکز فارس در شیراز بازدید کردند.

سید نوید اخلاقی در این دیدار شعار این مجموعه را انحصارشکنی در تریبون نماز جمعه دانست و توضیح داد: از ابتدا تلاش کرده‌ایم که تریبون نماز جمعه در اختیار حزب یا تیم یا گروهی خاص نباشد و انتظار ما از اصحاب رسانه و به ویژه خبرگزاری ایرنا این است که همچنان بدون سوگیری و جهت‌گیری به رسالت حرفه‌ای خود عمل کنند.

اخلاقی  همچنین با اشاره به علاقه‌مندی آیت‌الله لطف‌الله دژکام به بهره‌گیری از نیروهای جوان در امور مختلف ابراز داشت: امام جمعه شیراز به دلیل سابقه حضور در حوزه و دانشگاه با ایجاد علاقه قلبی بین مردم و به‌ویژه جوانان رویکرد نوینی را برای تغییر در ساختار برقراری نماز جمعه ایجاد کرد.

ایرنا همواره از خبرگزاری‌های پیشتاز در ارائه اخبار نماز جمعه است

سخنگوی ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز ضمن قدردانی از خبرنگاران ایرنا برای پوشش همیشگی و به موقع اخبار نماز جمعه عنوان کرد: آثار و برکات این حضور در نحوه ارائه گزارش‌ها و اخبار این خبرگزاری از مجموعه فعالیت‌های ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز مشهود است و امید است که دیدار و گفت‌وگوی رودررو به افزایش همکاری‌های بیشتر بینجامد.

اخلاقی عملکرد فراجناحی و حرفه‌ای خبرگزاری جمهوری اسلامی را به عنوان خبرگزاری رسمی دولت در امر پوشش نماز جمعه ستود و گفت: نگاه و عملکرد دولت و تدبیر و امید این بوده است که امور با محوریت فعالیت یک جریان خاص نباشد و رعایت این مهم در خبرگزاری رسمی دولت نیز به‌خوبی دیده می‌شود.

جانشین مسئول ستاد نماز جمعه شیراز نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ آدینه که به مناسبت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه تدارک دیده شده است، گفت: این نمایشگاه متشکل از ۲۰ غرفه است و روزانه حدود ۲۰۰۰ نفر از آن بازدید می‌کنند.

سید جمال سیدی‌نژاد درباره نحوه تعیین موضوعات ارائه شده در نماز جمعه بیان داشت: کارگروهی با عنوان مشاورین جوان امام جمعه داریم هر هفته چهارشنبه‌ها گرد یکدیگر جمع می‌شوند و مطالبی را از سوی مردم دریافت کرده‌اند سنجش می‌کنند؛ در ادامه مطالب به پختگی می‌رسد و به‌صورت دسته‌بندی شده به امام جمعه شیراز تقدیم می‌شود و ایشان نیز بعضاً از این موضوعات در سخنرانی‌ها  استفاده می‌کنند.

وجود نرده‌های جداکننده در نماز جمعه به‌دلیل مسائل امنیتی است

وی درباره چرایی وجود نرده‌های جداکننده در صفوف نماز جمعه شیراز نیز گفت: پس از تصدی مقام امامت جمعه توسط آیت‌الله دژکام، ایشان دستور دادند که نرده‌ها برداشته شود؛ اما متاسفانه شهادت امام جمعه کازرون، مسئولان امنیتی سپاه پاسداران که وظیفه حفظ امنیت نماز جمعه را بر عهده دارند، تصمیم گرفتند دوباره نرده‌ها گذاشته شود.

موضوع ایجاد جایگاه ویژه برای خبرنگاران و نیز بانوان خبرنگار در نماز جمعه، اعلام برنامه‌های نماز جمعه،  تقویت حوزه ارسال اخبار و انعکاس از طریق روش‌های مدرن نیز از سوی خبرنگاران ایرنا در این جلسه مطرح شد.

نخستین نماز جمعه کشور پس از انقلاب در ۵ مردادماه ۱۳۵۸ توسط آیت‌الله طالقانی در تهران اقامه شد.

۹۸۸۵/ ۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.