آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: افراد ظالم از اینکه ظلم آنها به گوش امام جمعه برسد و نام آنها از تریبون نماز جمعه گفته شود و به آنها تشر زده شود، ترس دارند و این یکی از فواید نماز جمعه برای مردم است.

وی ادامه داد: نماز جمله سنت پیامبر اسلام (ص) است و هیچ فرد و گروهی نمی تواند این سنت را تضعیف کند.

امام جمعه شیراز، یکی از آثار دیگر نماز جمعه را کمک به رفع فقر دانست و اضافه کرد: اینکه مومنان به شکل هفتگی در مکان اقامه نماز جمعه حضور می یابند و در حد توان به فقرا کمک می کنند تا حدودی به رفع فقر کمک می کند اما لازم است که این کار از حالت سنتی خارج شود و با کمک و همکاری کمیته امداد یک مرکز مددکاری اجتماعی در اینجا ایجاد شود.

آیت‌الله دژکام، یکی دیگر از ویژگی‌ها و آثار دیگر نماز جمعه را توصیه مکرر به توجه به تقوا در جامعه دانست و افزود: اینکه کشور و مردم ما تاکنون در مقابل تحریم‌های گسترده و فلج کننده آمریکا مقاومت کردهاند ناشی از تقوا است.

وی، وضعیت صوت مکان برگزاری نماز جمعه شیراز را نامناسب دانست و گفت: این یک اشکال فنی است که امیدواریم با همکاری افراد متخصص این اشکال رفع شود. مدیران دستگاه‌های مختلف خدمات رسان در آستانه چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در کشور با حضور در محل برگزاری نماز جمعه و تشکیل میز خدمت، به درخواست‌ها و مطالبات مراجعان پاسخ دادند.

۶۱۲۲/ ۱۸۷۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.