حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: دشمن برای تخریب و عدم حضور نسل جوان در نماز جمعه برنامه‌ریزی کرده و نسبت به بالندگی بیشتر این پایگاه عبادی و سیاسی احساس نگرانی می‌کند.

وی عنوان کرد: نماز جمعه جای هیچ گروه و جناحی نیست، نماز جمعه یک قرارگاه و پایگاه دینی برای دفاع و بیان موضع‌گیری‌های انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه است.

غفوری ادامه داد: دشمن می‌خواهد در فضای رسانه‌ای به نحوی القا کند که انقلاب اسلامی کارایی لازم را نداشته و به پایان راه رسیده است.

وی اضافه کرد: منبر نماز جمعه باید با تبیین واقعیت و بیان اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی این قبیل توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

وی تصریح کرد: ناامید کردن نسل جوان از آینده کشور رویکرد دیگری بوده که دشمنان به‌صورت جدی آن را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به توقیف نفت‌کش انگلیسی در تنگه هرمز گفت: کار انگلیس و آمریکا به‌جایی رسیده که برای حل مساله نفت‌کش‌ها به‌صورت مستمر به مسئولان ایران پیغام و واسطه ارسال می‌کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: دوران گردن کشی انگلیس و دیگر سران استکبار در خلج فارس و خاورمیانه به پایان رسیده است.

غفوری عنوان کرد: امروز اگر تمام کشورهای جهان بخواهند در منطقه اقدامی کنند بدون حضور موثر ایران نمی‌توانند.

وی همچنین  با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه گفت: حربه اقتصادی آخرین پیچ انقلاب در عبور از گردنه‌های دشوار و توطئه‌های پیچیده دشمنان است.

وی افزود: با عبور از این گردنه سخت، ایران اسلامی باقدرت جدیدی که به دست خواهد آورد به بزرگ‌ترین نقطه امید و کانون ملت‌های آزاده جهان تبدیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: نماز جمعه در طول ۴ دهه گذشته به‌عنوان یکی از مراکز پیشتاز در فرهنگ اسلامی و انقلابی بالنده و پشتیبان انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: نماز جمعه باید دارای چنان جاذبه‌های اخلاقی و معنوی باشد که تا یک هفته آثار نورانی و معنوی آن در فرد استمرار پیدا کند.

وی گفت: نماز جمعه در چهل سال گذشته به‌عنوان یک رسانه فعال مذهبی و معنوی، با محوریت تقوا و دیانت جامعه را در مسیر تعالی و سعادت دعوت کرده است.

وی ادامه داد: ائمه جمعه ازآنجایی‌که مردم را به تقوای الهی دعوت می‌کنند، باید خود نسبت به پایبندی به آن از تمام افراد اهتمام بیشتری داشته باشند.

غفوری تصریح کرد: افزایش روحیه وحدت در جامعه اسلامی، وظیفه و رسالت بزرگی بوده که بر دوش نماز جمعه نهاده شده است.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.