حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به پنجم مرداد ۵۸ سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی، اظهار داشت: امام خمینی(ره)  و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره راهنمایی، تاکید و مطالباتی نسبت به حضور مردم در نماز جمعه داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مردم، رکن رکین و پایه اساسی انقلاب و ۴۰ سال بقای ان بوده و در تمام صحنه‌ها ی جنگ، فتنه و توطئه ایستاده و مقاومت کرده‌اند.
خاتمی با اشاره به سالروز آغاز عملیات غرورآفرین مرصاد، گفت: دنیا در سال ۶۷ پس از مدت‌ها مقاومت و ایستادگی ملت ایران به این نتیجه رسید که ایران از بین رفتنی نیست.
وی اظهار داشت: به‌رغم اینکه قطعنامه‌های فراوانی بر علیه ایران صادر شد اما مقاومت ملت ایران نتیجه داد و قطعنامه ۵۹۸ به‌گونه‌ای صادر شد که بسیاری از خواسته‌های ایران از جمله آغازگر بودن عراق و خسارت‌های وارده توسط این کشور مورد قبول مجامع بین‌المللی قرار گرفت.
امام جمعه زنجان افزود: با وجود اینکه آرامش ظاهری پس از این قطعنامه در جبهه‌ها احساس می‌شد اما صدام تصمیم گرفت در میز مذاکره، دست برتر شود و چهار هزار نفر را که به وی پناه برده بودند را تجهیز کرد تا در تهران جشن بگیرند اما با فرمان امام(ره) و حضور تمام نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج و جهاد سازندکی، در منطقه‌ای که امروز به نام مرصاد نامگذاری شده در مقابل آن‌ها ایستادند و منافقین به درک واصل شدند.
وی تصریح کرد: مشکلات وجو دارد و جنگ، چنگ اراده‌ها است اما ۴۰ سال مقاومت کرده‌ایم و این انقلاب مسیر خود را با صلابت و قدرت ادامه داده و به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) می‌رسد.
خاتمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فلسطین مساله اصلی جهان اسلام است، گفت: این مساله قطعا با فرمول مقاومت حل شده و آمریکا و کشورهای مرتجع غرب به هدف خود در این مساله دست نخواهند یافت.
امام جمعه زنجان  گفت: به برکت فرمان امام خمینی امروز نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ نقطه کشور اقامه می‌شود.
۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.