استاندار فارس گفت: توانایی و شایستگی باید مبنا و شاخص انتخاب مدیران باشد و در مرحله بعد دست پاکی و چشم پاکی و همراهی با دولت باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه دیدار شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان‌فارس با بیان اینکه انتصاب مدیران در آموزش و پرورش باید بر مبنای خردجمعی و توجه به نظرات نخبگان، تشکل‌های صنفی، فرهنگی و سیاسی باشد، اظهار داشت: قومیت ملاک انتصاب مدیران و تصمیم گیری نیست.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه تنوع فرهنگی و قومی دارای ارزش است و باید از جنبه‌های مثبت این ظرفیت به خوبی استفاده شود، ادامه داد: نباید به قومیت به عنوان عامل جدایی و برتری نگاه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خشنودی از مطرح شدن مطالبات فرهنگیان توسط انجمن اسلامی معلمان، گفت: وقتی جامعه به صورت توده ای باشد، پیگیری ها به نتیجه مشخصی منتهی نمی شود، اما در شرایطی که جامعه متشکل بوده و مجموعه های مدنی و احزاب قانونی مطالبات خود را مطرح و پیگیری کنند می توانیم به رشد و توسعه دست پیدا کنیم.

استاندار فارس تصریح کرد: یکی از شاخصه های جامعه مدنی و پیشرفته در امور سیاسی این است که رای و نظر مردم دارای اهمیت زیادی است و تشکل های مردم نهاد توسعه پیدا می کنند.

رحیمی افزود: انجمن اسلامی معلمان که دارای یک هزار و 800 عضو در استان فارس و حدود 13 هزار عضو در سطح کشور است شامل افرادی اندیشمند است که در فرهنگ جامعه و جهت گیری آموزش و پرورش موثر هستند.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: در انتخابات هر چه مردم تصمیم بگیرند، خوب است و در بحث اجرا، ما تلاش و تاکیدمان عمل به مر قانون است و متخلفان را مواخذه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: افراد هیچ تفاوتی برای ما ندارند و همه کاندیداهایی که از مجاری قانونی وارد انتخابات شوند، محترم هستند.

استاندار فارس با بیان این که آموزش و پرورش در بسیج افکارعمومی و بالابردن مشارکت مردم و همچنین در اجرای انتخابات خیلی مهم است، تصریح کرد: در انتخابات گذشته هم تکیه زیادی به فرهنگیان وجود داشت و بار زیادی از برگزاری انتخابات بر عهده آنان قرار گرفت.

رحیمی افزود: امیدواریم همچنان که خواست امام راحل(ره) بود با توجه بیشتر و تقویت آموزش و پرورش، جامعه اصلاح شده به رشد مناسب خود برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.