به گزارش ایرنا،در این میزگرد غلامحسن سخایی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی و حمیدرضا خردمند رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، سید امیر حسین منجمی معاون آموزشی دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان حضور داشتند.
مجتبی مهدوی استاد دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان در این میزگرد دعوت شد که حضور نیافتند.
این کارشناسان بر اهمیت و نقش فناوری های روز در توسعه دانش و آگاهی دانش آموزان و در مجموع جامعه اشاره و بر بهره گیری از تکنولوژی های روز در مدارس تاکید کردند.
آنها فناورهای نوین آموزشی را بخش جدایی ناپذیر از آموزش و پرورش دانستند و بیان کردند که باید نسل جدید دانش آموزان را در نوع بهره گیری درست از این فناوری ها پرورش داد.
آنان فناوری اطلاعات را یکی از مفاهیم مهم و اساسی در توسعه جامعه دانستند و لازمه استفاده از آن را در سیستم آموزشی آگاهی و شناخت برای دانش آموزان و معلمان عنوان کردند.
به باور آنها، رشد و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه امروز به حدی سرعت گرفته است که میزان توجه به آن را به عنوان مهمترین شاخص توسعه‌ یافتگی برای کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته شده است و این فناوری به دلیل ویژگی های خاصی که از آنها برخوردار است دارای قابلیت های فراوانی به منظور انتقال دانش، تسهیل ارتباطات و تعاملات و سرعت بخشیدن به روند رو به رشد توسعه دانش و اطلاعات است که همه اینها در صورت بهره‌گیری صحیح از این پدیده امکان‌پذیر است.
این کارشناسان، محور توسعه قرار دادن آموزش، تغییر فرهنگ و نگرش خانواده ها از تفکرات کنکوری و ورود خیرین به عرصه تجهیزات مدارس را از جمله راهکارها پیشبرد این مهم در نظام آموزشی برشمردند.
گزارش تکمیلی این میزگرد روزهای آینده در خروجی ایرنا قرار می گیرد.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.