دبیر علمی این همایش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 66 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که هشت مقاله از این تعداد به صورت سخنرانی و 23 مقاله نیز به صورت پوستر در همایش ارائه شد.
عثمان آچاک با بیان اینکه از میان آثار ارسال شده 12مقاله به صورت تیمی و مشترک کار شده بود، افزود: راهکارهای تقویت شایستگی اعتقادی، اخلاقی، فردی و گروهی مدیران و معلمان در موضوع پژوهش های مدرسه ای، نقش مشارکتی خانواده در تحقق هدف های برنامه های درسی و توانمند سازی دانش آموزان مناطق محروم برای اجرای سند تحول بنیادی از جمله محورهای اصلی این همایش بود.
به گفته وی از دیگر محورهای این همایش منطقه ای می توان به زمینه ها و شیوه های کارآمدی شوراهای درون مدرسه ای، شیوه های مناسب سازی فضای فیزیکی آموزشی و تربیتی با نیازهای ویژه و تفاوت دانش آموزان و زمینه ها و شیوه های بهینه استفاده از دانش و تجربه نخبگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش در قالب روایت پژوهشی اشاره کرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز با اشاره به پائین بودن شاخص تحقیق و پژوهش در ایران نسبت به کشورهای در حال توسعه گفت: 750 محقق به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در کشور فعالیت می کنند در حالی که این شاخص در سایر کشورهای در حال توسعه یکهزار و 500 نفر است.
ابراهیم محمدی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق از اصول محوری در فرآیند توسعه است، افزود: شاخث تحقیق و پژوهش در کشورهای توسعه یافته هفت هزار محقق به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است.
وی بیان کرد: پژوهش ها باید کاربردی و بر اساس نیاز جامعه انجام شود و اگر نتایج فعالیت های تحقیقاتی قابل استفاده باشد و زمینه حل معضلات موجود جامعه را فراهم کند، رشد و توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروزه توسعه و رشد یکی از مهمترین مباحثی است که توجه کشورهای در حال توسعه را به خود معطوف کرده است، اظهار کرد: خانواده ها و آموزش وپرورش باید همسو با یکدیگر حرکت کنند تا تربیت صحیح در میان دانش آموزان و زمینه بیشتر تحقیق و پژوهش میسر شود.
محمدی در خصوص سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش گفت: ایجاد فرصت های برابر از اولین اهداف سند تحول بنیادی است که مدیران این حوزه باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
وی اضافه کرد: کلید واژه سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش معلمان هستند و برای اینکه تحول بنیادی به معنای واقعی در آموزش و پرورش ایجاد شود و رشد و شکوفایی در میان دانش آموزان وجود داشته باشد باید معلمان محقق و دانش پژوه داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، همایش علوم رفتاری در افق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ارائه هشت مقاله در 2 پانل تخصصی و معرفی مقالات برتر به کار خود پایان داد.
در آئین اختتامیه این همایش علمی از پژوهشگران و محققان نمونه و صاحبان مقالات برتر این همایش با اهدا لوح و تندیس تجلیل و قدردانی شد.
شهرستان بوکان با 251هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/3093 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.