استاندار فارس گفت: یکی از مزیت‌های این استان بخش معدن است که توسعه آن نقش ویژه‌ای در افزایش صادرات، ایجاد ارزش افزوده و کاهش اتکای کشور به خارج دارد.

به گزارش ایلنا، عنایت‌اله رحیمی در جلسه توسعه معدنی استان که با حضور غریب‌پور، معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تشکیل شد، اظهارداشت: یکی از الزامات در استان فارس حرکت به سمت تنوع در تولید و کاهش اتکا به بخش هایی همچون کشاورزی است که به دلیل محدودیت آب با مشکل روبرو هستیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه رهبر انقلاب سال 98 را "رونق تولید" نام گذاری کرده اند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر اهمیت شکوفایی اقتصاد تاکید شده، افزود: ایجاد اشتغال و رونق تولید متاثر از جلب و جذب سرمایه‌گذاری است و در این راستا عواملی همچون دانش بنیان بودن، صادراتی بودن، ایجاد ارزش افزوده و توجه به مزیت‌های نسبی استان فارس مورد تاکید مدیریت ارشد استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخش صنعت و معدن شغل های پایه ای را ایجاد می‌کند و به دنبال آن مشاغل وابسته و غیرپایه نیز رشد خواهد کرد، گفت: یکی از مزیت‌های استان فارس معادن متنوع به ویژه در بخش خاک‌های نسوز و سنگ های زینتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار فارس تاکید کرد: راهبرد مدیریت ارشد استان از ابتدا حفظ بنگاه های تولیدی موجود و توسعه آنها، کمک به بنگاه های نیمه فعال و بنگاه‌های تعطیل و تملک شده توسط بانک ها و تلاش برای تاسیس بنگاه های جدید با توجه به مزیت‌های استان بوده است.

رحیمی اکتشاف و تاسیس صنایع معدنی را از الزامات توسعه استان فارس برشمرد و گفت: بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی می‌تواند به توسعه بخش معدنی استان فارس کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس خواستار توجه جدی به بهره مندی مردم و ساکنان همجوار مناطق معدنی از منافع معادن شد و افزود: در صورتی که مردم در توسعه معادن مشارکت داشته باشند، مقاومت در برابر توسعه این بخش صورت نخواهد گرفت.

وی اکتشاف معادن جدید و استفاده از تکنولوژی جدید را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایمیدرو فعالیت‌های خوبی در حوزه معدنی استان فارس داشته که امیدواریم با پیگیری‌ها و حمایت‌های بیشتر در بهره برداری از آنان تسریع شود.

استاندار فارس تصریح کرد: باید نگاه متعادل و علمی که هم باعث حفظ بسترهای طبیعی و محیط زیست می‌شود و هم بهره برداری از معادن، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده را به دنبال دارد بر بخش معدن حاکم باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.