به گزارش خبرنگار ایرنا حیدر اسکندرپور، چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر شیراز افزود: چند دسته از اطلاعات برای شوراییان و مردم مهم است و سرمایه اجتماعی را افزایش می دهد که از جمله آن قراردادهای فراوانی است که در سطوح مختلف منعقد می شود و باید همه آنها در سامانه شفافیت شهرداری شیراز درج شود.
وی اضافه کرد: کاری که اکنون در شهرداری انجام می دهیم این است که اداره کل بازرسی شهرداری، مامور اجرای این طرح شده تا اسناد همه قراردادها ابتدا در سامانه شفافیت قرار داده شود.
اسکندرپور بیان داشت: اگر اطلاعاتی خارج از واقعیت در این سامانه منتشر شود، شهروندان می توانند خلاف واقع بودن آن را گزارش کنند.
وی، با بیان اینکه در مجموعه شهرداری از این به بعد همه قراردادها با برآورد هزینه آن باید در سامانه شفافیت قرار گیرد، گفت: مورد دیگری که در شهرداری می تواند رانت ایجاد کند، فروش املاک است که غیر از اینکه در بیلبورد شهری و رسانه ها در این مورد اطلاع رسانی کافی انجام می شود، اسناد آن نیز در سامانه شفافیت قرار داده خواهد شد.
شهردار شیراز با تاکید بر اینکه ترک تشریفات و اطلاعات آن باید در سامانه شفافیت منتشر شود، اظهار داشت: در دوران مدیریت قبلی شهرداری شیراز ظرف 2 سال 400 میلیارد ریال ترک تشریفات انجام شده اما در دوره کنونی به شدت تاکید داریم که ترک تشریفات در مدیریت شهری کاهش یابد.
اسکندرپور ادامه داد: در هر حوزه شهرداری شیراز اگر تخلف و یا رانتی رخ دهد مسئول مستقیم آن با معاونت مربوطه است و معاونان شهرداری شیراز باید در این باره پاسخگو باشند.

**بررسی اقدامات پلیس امنیت اخلاقی به جلسه غیرعلنی کشیده شد
در ادامه نشست امروز (یکم خرداد) شورای اسلامی شهر شیراز، اعضای این شورا با طرح 2 فوریتی، برگزاری جلسه فوق العاده غیرعلنی برای بررسی اقدامات پلیس امنیت اخلاقی موافقت کردند.
این نشست با حضور مسئولان سیاسی، امنیتی، قضایی و انتظامی هفته اول خردادماه برگزار خواهد شد.
در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، قاسم مقیم و نواب قائدی به عنوان اعضای کمیته نظارت بر اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری انتخاب شدند و به دلیل مساوی بودن آرای عضو سوم، مقرر شد عضو دیگر در جلسه آینده این نهاد انتخاب شود.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.