طرح تفصیلی مدیریت پسماند شیراز مشتمل بر ۱۳بند و ۸۵ ردیف در سه بخش گزارش نهایی، خلاصه گزارش مدیریتی و جمع بندی هزینه ها(مجموعا ۲۳جلد ) در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز تصویب شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، این طرح تفصیلی با هدف تعیین وضعیت مطلوب شهر شیراز از نقطه نظر مدیریت پسماند متناسب و تدوین برنامه ها و استراتژی‌های مورد نیاز برای حرکت از وضع موجود به سوی وضع مطلوب، بهبود سیستم مدیریت پسماند در شیراز، تعیین اختصاصات محیط‌های انسانی و طبیعی این شهر، تبیین خصوصیات کلیدی و تاثیرگذار شهر شیراز بر فرایند مدیریت پسماند و تبیین وضعیت فعلی شهر شیراز از نقطه نظر مدیریت پسماند و ارائه ضوابط تهیه و تدوین شده است.

سیروس پاک فطرت عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: این طرح شامل برنامه‌های اجرایی، عملیاتی و همچنین پروژه‌های جداسازی زباله از سال ۹۱ در شهرداری شیراز با مشارکت دانشگاه‌های مهم کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قاسم مقیمی رئیس‌کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری نیز گفت: این طرح با استقبال از پیشرفته‌ترین سیستم‌های مدیریت پسماند و آخرین فناوری‌های موجود در زمینه کاهش تولید زباله، جمع آوری، بازیافت، دفن و انهدام انواع زباله تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به فرهنگ‌سازی نیز توجه کرده است، خاطرنشان کرد: در طرح مدیریت پسماند انواع پسماندهای عفونی، خانگی، صنعتی و ساختمانی از مبدا تا مقصد و پس از دفن نیز با هدف حفظ محیط زیست و ارتقا سلامت جامعه در بر می‌گیرد‌.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.