به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان افزود: بودجه شهرداری در سال جاری بدون لحاظ پروژه سبزه میدان 210 میلیارد تومان بود و با اصلاحیه آن در شورای شهر 200 میلیارد تومان منظور شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس بودجه پیشنهادی سال آینده نیز 245 میلیارد تومان سهم شهرداری و 55 میلیارد تومان نیز سهم سازمان های زیر مجموعه تعیین و در مجموع معادل 300 میلیارد تومان به شورای شهر زنجان تقدیم شد.
معصومی افزود: با در نظر گرفتن اصلاحیه ای که برای بودجه امسال لحاظ شده، بودجه سال آینده شهرداری حدود 25 درصد افزایش دارد و تفاوت دیگر افزایش سهم بودجه های عمرانی است.
شهردار زنجان ادامه داد: بودجه عمرانی امسال شهرداری به نسبت بودجه جاری 40 به 60 بود و این در حالی است که با کارهای انجام گرفته تفاوتی در بودجه سال گذشته لحاظ شد و اینکه سال گذشته حقوق مربوط به پرسنل فضای سبز در بودجه عمرانی لحاظ شده بود که امسال این موضوع به بودجه جاری منتقل شده است.

*** افزایش 104 هزار تومانی سرانه هر شهروند زنجانی در بودجه سال آینده
شهردار زنجان ادامه داد: سرانه سهم هر شهروند زنجانی در سال گذشته نسبت به بودجه برای هر نفر 593 هزار تومان بود و در صورتی که این رقم در سال جاری به 697 هزار تومان افزایش یافت و با افزایش بودجه، حدود 104 هزار تومان سرانه هر شهروند در سال آینده افزایش یافته که 17.5 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: با توجه به پیوست بودجه ریزی 300 میلیارد تومانی بودجه، یک پیوست سرمایه گذاری به تنهایی با برنامه ها و سیاستگزاری ها معادل 501 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری برای سال آینده تعریف شده و اگر متوسط سهم شهرداری به سرمایه گذار'میانگین پروژه های مشارکتی 'نسبت 30 به 70 لحاظ شود 150 میلیارد تومان هم سهم شهرداری در پروژه های سرمایه گذاری خواهد بود.
شهردار زنجان پروژه های شاخص منظور شده شهرداری در حوزه زیربنایی را در سال آینده احداث تقاطع غیر همسطح، احداث ساختمان برای شهرداری منطقه یک، تکمیل پارک بانوان غرب شهر زنجان، احداث اولین پیاده راه شهر زنجان حد فاصل سبزه میدان تا میدان انقلاب، بازگشایی چند محور از جمله خیابان هفت تیر، امتداد محور پادگان در ضلع شمالی پادگان و امتداد محور زینبیه غربی تا خیابان فرودگاه و همچنین تکمیل پارکینگ طبقاتی سعدی ذکر کرد که اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان از سهم عمرانی را به خود اختصاص داده است.
معصومی افزود: شهرداری زنجان در مهلت قانونی بودجه پیشنهادی شهرداری را برای سال آینده تقدیم کرد و این بودجه با تلاش و بی دریغ مشاورران، معاونان و مدیران مجموعه انجام گرفته و در مقایسه با سال گذشته تفاوت هایی دارد و اینکه نظرات مردم در لایحه بودجه اعمال شده است.
وی خاطرنشان کرد: پیوست این نظر سنجی ها از طریق فراخوان، نصب بنر و ارسال پیامک و سامانه ها بوده است و شهروندان پیشنهادات خود را به شهرداری ارسال کردند که یک نسخه از نظر سنجی نیز به پیوست بودجه پیشنهادی ارائه شده است.
به گزارش ایرنا،شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.