پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس در گزارش روز یکشنبه خود به نقل از عنایت الله رحیمی که در آیین جشن رمضان که با حضور مددجویان کمیته امداد در شیراز برگزار شد، افزود: بی شک با حمایت و کمک به مددجویان و ارایه آموزش به آنها با هدف توانمند سازیشان، آنان خواهند توانست با انجام فعالیت های تولیدی، نیازها و معیشت خود را تامین کنند.
وی، ادامه داد: قشری از جمعیت استان فارس به دلایل مختلفی همچون از دست دادن سرپرست و یا قرار گرفتن در شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی با مشکلات و محرومیت هایی مواجه هستند که به حمایت و توانمند سازی نیاز دارند.
او اظهار داشت: توجه به این قشر آسیب پذیر، حمایت و توانمند سازی آنها وظیفه همه آحاد جامعه است.
استاندار فارس بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و خیران این استان همواره حامی این افراد بوده و اقدامات موثری در زمینه توانمندسازی آنها انجام داده اند.
رحیمی، اضافه کرد: کمیته امداد استان فارس، مجموعه اقداماتی از جمله توانمندسازی، گسترش اشتغال و خود اشتغالی، ایجاد زنجیره های تولید و قرار دادن فناوری و سرمایه در اختیار مددجویان، تامین بازار فروش تولیدات مددجویان و تامین مسکن را در دستور کار خود قرار داده است‌.
استاندار فارس گفت: این کمیته همچنین در زمینه ایجاد اشتغال و تنوع شغلی به ویژه در مناطق روستایی نیز فعالیت های خوبی داشته و دولت هم در حد مقدورات، کمک هایی در حوزه زیربنایی، تامین زمین و سایر تسهیلات انجام داده است.
رحیمی بیان کرد: با توجه به اینکه در جامعه مددجویان کمیته امداد همواره نخبگان و افراد توانمندی وجود دارند، مجموعه مدیریت استان با هدف حمایت از آنها زمینه را برای تامین امکانات و معرفی به مراکز آموزشی برای شکوفا شدن استعدادهایشان فراهم خواهد کرد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دولت وظیفه فراهم کردن شرایط برای هرگونه رشد و حرکت رو به جلو را بر عهده دارد و ایجاد اشتغال و تامین مسکن نیز به عنوان نیازمندی های رفاهی مردم، مستلزم زیرساخت هایی است که دولت نسبت به ایجاد آنها اقدام می کند.
وی اظهار داشت: اگر آزاد راه، پالایشگاه، نیروگاه یا سدی احداث یا افتتاح می شود به این معناست که زمینه برای زندگی بهتر و ایجاد رفاه و آسایش مردم فراهم شده است.
استاندار فارس اضافه کرد: بدون شک همه آنچه در شان مردم و مطلوب آنهاست محقق نشده اما همچنان در مسیر ایجاد آسایش بیشتر و رفاه بهتر مردم گام برداشته و تلاش می کنیم.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.