به گزارش ایرنا، منصور برقعی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه 95 درصد شهدا متعلق به همین خانواده ها هستند، تکریم، شناسایی و معرفی آنها در سطح جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با کلمه مددجو مخالف هستیم زیراکه تمام انقلاب با مدد این افراد زنده و سرپا است.
وی سرانه پرداختی سالانه این نهاد برای هر نفر را 20 میلیون ریال دانست و گفت متاسفانه شکاف طبقاتی و روش زندگی دو گروه چند 10 هزار ریالی و چند 100 میلیارد ریالی در کشور وجود دارد.
وی گفت: صاحبان اصلی انقلاب همین جامعه چند 10 هزار ریالی هستند بنابراین اگر با عدالت با این دو گروه برخورد نکنیم نمی توانیم چشم خود را به این واقعیت ها ببندیم و حرف نزنیم.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: دشمنان در تلاش هستند تا با فشار آوردن به سرمایه های انقلاب که بیشتر از محرومان هستند آنها را از انقلاب دور کنند.
وی در ادامه افزود: مددجویان این نهاد خوش حساب ترین وام گیرندگان هستند که اقساط خود را به موقع پرداخت می کنند.
وی اظهار داشت: تمام توان انقلاب در وجود اقشار ضعیف جامعه جوشیده و تاکنون نیز ادامه پیدا کرده است.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت انفاق و خدمت سرانی به طبقه محروم و مستضعف جامعه، گفت: خدمت کردن به این اقشار بویژه طبقات ضعیف باید سرلوحه کار همه ما قرار گیرد.
محمود ثمینی افزود: کمیته امداد برای توانمندسازی اقشار تحت پوشش اقدامات خوبی انجام داده ولی وقتی افرادی از زیر چتر حمایتی امداد خارج می شوند انگار زلزله چند ریشتری بر سر آنها آوار شده است.
وی گفت: باید مراقبت کنیم تا فردی که به هر شکلی به آب باریکه امداد دل بسته به یک باره دچار شوک نشود و سازوکار ها بویژه در ضمانت ها بگونه ای روان سازی شود که با آرامش توانمند شود و بتواند برای افراد دیگری اشتغال ایجاد کند.
امام جمعه بجنورد نیز از کمیته امداد به عنوان سنگر حمایت از نیازمندان جامعه یاد کرد و گفت: کسانی که در این نهاد فعالیت می کنند باید همانند دیده بان، نیازمندان واقعی را شناسایی و برای توانمندسازی آنها کوشا باشند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه شناسایی نیازمندان واقعی کار سختی است، بر حمایت به موقع و به جا و توانمندسازی و نظارت بر پروژه هایی که توسط مددجویان کمیته امداد انجام می شود تاکید کرد.
وی افزود: کمیته امداد معطر به عطر ولایت بوده و خدمت در این نهاد عبادت است و بنابراین این نهاد جای قدرت نیست و باید در جایگاه خدمت به نیازمندان گام های موثری برداشته شود.
مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در ادامه با اشاره به حمایت خوب بانک های استان از طرح های اشتغال، گفت: اعتبارات خوبی برای اشتغال مددجویان این نهاد پرداخت شده است.
عباس اهرابی افزود: هم اینک انحراف موجود در بحث وام های اشتغال در این نهاد کمتر از پنج درصد است که نشان می دهد طرح ها به خوبی توسط مددجویان این نهاد انجام می شود.
در این نشست از زحمات عباس اهرابی، مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تقدیر و مجید الهی راد به عنوان مدیرکل جدید این نهاد در استان معرفی شد.
ط/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.