به گزارش خبرنگار ایرنا عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، چهارشنبه در نشست این نهاد، بیان داشت: این طرح تفصیلی با هدف تعیین وضعیت مطلوب شهر شیراز از نقطه نظر مدیریت پسماند اصولی، تدوین برنامه ها و راهبردهای مورد نیاز برای حرکت از وضع موجود به سوی وضع مطلوب و بهبود سیستم مدیریت پسماند در شیراز، تهیه و تدوین شده است.
سیروس پاک فطرت افزود: این طرح که شامل، برنامه‌های اجرایی، عملیاتی و همچنین طرح های جداسازی زباله است، از سال 91 در شهرداری شیراز با مشارکت دانشگاه های مهم کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: این طرح با استقبال از پیشرفته‌ترین سیستم‌های مدیریت پسماند و آخرین فناوری‌های موجود در زمینه کاهش تولید زباله، جمع آوری، بازیافت، دفن و انهدام انواع زباله تدوین شده است.
قاسم مقیمی ادامه داد: در تهیه و تدوین این طرح به فرهنگ سازی توجه شده و طرح مدیریت پسماند انواع پسماندهای عفونی، خانگی، صنعتی و ساختمانی را از مبدا تا مقصد با هدف حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت جامعه در بر می‌گیرد‌.

** فروش اوراق مشارکت بازآفرینی بافت ‌فرسوده شیراز تصویب شد
همچنین در این نشست، یک فوریت لایحه شهرداری شیراز مبنی بر انتشار اوراق مالی اسلامی (اوراق مشارکت) برای باز آفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) به تصویب رسید.
این لایحه، طبق قانون برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های برنامه و بودجه، شهرسازی و ‌معماری شورای اسلامی شهر شیراز ارجاع شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.