به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدرضا آمویی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام در راستای مطالبات عمومی و خواسته های شهروندان برای حفظ حرمت این ماه انجام شده است.
وی یادآوری کرد: پلیس همواره تلاش کرده تا رضایت عموم مردم را جلب و در راستای خواسته ها و مطالبات آن ها گام بردارد که یکی از این مطالبات در ماه ضیافت الهی برخورد با مصادیق روزه خواری است.
سرهنگ آمویی افزود: در همین راستا و برای پاسخگویی به مطالبات عمومی علاوه بر برخورد با واحدهای صنفی متخلف، در هشت روز سپری شده از ماه مبارک رمضان به 222 تن از رانندگان درون شهری که شئونات این ماه مبارک را رعایت نکرده بودند، تذکر لازم داده شده و 14 دستگاه خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.
این مقام انتظامی در ادامه از ارائه تذکر و ارشادهای لازم به 962 تن از شهروندانی که در سطح استان تظاهر به روزه خواری کرده بودند خبر داد و گفت: از 758 نفر آن ها تعهد لازم برای تکرار نکردن اقدام مشابه اخذ شد.
وی همچنین با اشاره به دستگیری 204 نفر از افراد روزه خوار توسط پلیس اظهار داشت: 67 نفر از این افراد با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پلیس همواره با افرادی که شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت نکرده اند، برخورد کرده است، یادآور شد: این برخورد بنا برخواست عموم شهروندان قاطعانه و مطابق قانون بوده است.
وی ادامه داد: آنچه که واضح و روشن است لزوم ورود همه دستگاه های فرهنگی به موضوع تظاهر به روزه خواری در سطح جامعه و کمک آن ها به پلیس برای مقابله با این مسئله است.
سرهنگ آمویی یادآوری کرد: در همین راستا جا دارد نهادهای فرهنگی و افراد صاحب کلام و ذی نفوذ که جایگاه اجتماعی خوبی نیز میان مردم دارند به کمک پلیس آمده و با فرهنگ سازی زمینه پاسداشت ماه مهمانی خداوند را بیش از پیش فراهم کنند.
معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه در پایان تذکر لسانی از سوی مردم به افراد متظاهر به روزه خواری را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: مسافران و شهروندانی هم که قادر به روزه گرفتن نیستند خوب است به حرمت این ماه و همچنین رعایت حقوق دیگرهمشهریان خود از خوردن و آشامیدن در سطح شهر و معابر عمومی خودداری کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.