غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گازرسانی به مناطق شهری و روستایی ، مصداق بارز مسئولیت اجتماعی دولت است.
وی اضافه کرد: علی‌رغم همه تحریم‌ها و مسایل و مشکلات مرتبط با قیمت ارز، حرکت پربرکت توسعه شبکه‌های گازرسانی در سطح استان فارس متوقف نشده و با تأمین منابع مالی پروژه‌ها و تسویه حساب با پیمانکاران، اقدامات لازم برای اتصال تمام مناطق مشمول به شبکه گازرسانی در حال انجام است.
حسینی اظهار کرد: در سال جدید نیز توسعه و بهبود نظام مدیریت عملکرد جامع نیروها، طرح‌ریزی و استقرار بودجه‌ریزی استراتژیک، طرح‌ریزی و استقرار نظام مدیریت تکنولوژی، توسعه امداد مکانیزه به شهرستان‌های استان فارس از جمله برنامه‌های مهم شرکت گاز استان فارس در سال پیش رو خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد شهرها، روستاها، واحدهای صنعتی بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی استان اشاره کرد و افزود: استان فارس دارای 109 شهر است که تاکنون 97 شهر از این تعداد به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند و 12 شهر باقی‌مانده‌ که هم اکنون عملیات اجرایی برای گازرسانی به 10 شهر آن در دست انجام است و 2 شهر دیگر نیز در دست طراحی قرار دارد.
به گفته حسینی، ضریب بهره‌مندی خانوارهای شهری در استان 98.3 درصد است که با احتساب شهرهای در دست اجرا و پیوستن آنها به شبکه گاز طبیعی درصد بهره‌مندی به 99.4 خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: در بخش روستایی نیز در استان فارس2 هزار 383 روستا مشمول گازرسانی هستند و از این تعداد یک هزار 769 روستا گازدار شده‌اند و 488 روستا در دست اجرا و انتخاب پیمانکار است.
وی همچنین در ادامه به واحدهای صنعتی و نیروگاه‌ها و جایگاه‌های CNG برخوردار از نعمت گاز اشاره کرد و گفت: تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده در استان تاکنون 7 هزار و 119 واحد است و عملیات اجرایی برای گازرسانی به 559 واحد صنعتی نیز هم اکنون در حال انجام است، همچنین 14 نیروگاه در سطح استان فارس وجود دارد که در سال گذشته 48 درصد انرژی این نیروگاه‌ها از گاز طبیعی تأمین شد، ضمن اینکه 131 واحد عرضه سوخت CNG در استان فارس فعال و از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.
حسینی با اشاره به توسعه گازرسانی در سطح استان، برنامه اصلی شرکت گاز استان فارس را تکمیل پروژه‌های گازرسانی شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: بایستی تا طی دو یا سه سال آینده، بتوانیم گازرسانی را در استان کامل کنیم و در گستره استان پهناور فارس سوخت پاک و ارزان را توزیع کرده و در کنار افزایش سطح رفاه مردم استان، برای توسعه اقتصادی و رونق تولیدات داخلی بوسیله گاز طبیعی یا همان محور توسعه، نقش خود بطور صحیح ایفا کنیم.
**جذب بیش از 71 هزار مشترک جدید گاز در سال گذشته
وی ادامه داد: در مجموع در سال گذشته بیش از 71 هزار اشتراک پذیری، بیش از 29 هزار مورد نصب انشعاب و 2هزار 195 کیلومتر شبکه گازرسانی احداث شده است که با احتساب موارد قبلی، آمار عملکرد شرکت گاز استان فارس در بخش مشترکین به بیش از یک میلیون و 450 هزار مشترک، تعداد انشعابات نصب شده به بیش از 780 هزار علمک گاز و در بخش اجرای شبکه به بیش از 26 هزار کیلومتر رسیده، همچنین مصرف گاز طبیعی طی سال 1397 در استان فارس برابر با 11.5 میلیارد مترمکعب بوده که در مقایسه با مصرف استان در مدت مشابه، حدود 350 میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس جایگزینی سوخت‌های میان‌تقطیر با گاز طبیعی، اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم، تبدیل سوخت نیروگاه‌ها به سوخت گاز طبیعی و کاهش آلودگی هوا، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح و ایمن از گاز طبیعی در بین اقشار مختلف جامعه و حفظ محیط زیست را از مهم‌ترین اقدامات شرکت گاز استان فارس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد.
6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.