احمد فعله گری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جدا از این تعداد واحد صنعتی، نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج و 52 جایگاه سوخت رسانی CNG نیز به شبکه گاز سراسری متصل هستند.
وی افزود: امسال نیز مطابق برنامه ریزی صورت گرفته و در قالب مصوبه شورای اقتصاد به 200 واحد صنعتی و تولیدی، منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج گازرسانی می شود.
فعله گری اضافه کرد: براساس این مصوبه، واحدهای صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده باشند می توانند گاز طبیعی را جایگزین این سوخت فسیلی کنند.
وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح 425 واحد صنعتی در استان شناسایی و به حدود 275 واحد از آنها گازرسانی شده است، یادآور شد: شرکت گاز کردستان برای گازرسانی به هر واحد صنعتی تا سقف 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه می کند.
مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: در سال 96 حدود 87 واحد و در سال گذشته نیز 94 واحد صنعتی و تولیدی در این استان از نعمت گاز بهره مند شدند.
وی افزود: با توسعه شبکه گاز به صنایع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده می توان زمینه اشتغالزایی، مهاجرت معکوس به روستاها و پایداری محیط زیست را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر یک هزار و 173 روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و شرکت گاز استان 515 هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی دارد.
ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری و روستایی این استان به ترتیب 99،9 و 87،5 درصد است و در مجموع حدود یک میلیون و 540 هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.