احمد فعله گری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رایزنی هایی صورت گرفته تا از طریق خط لوله گاز سقز و مریوان این مقدار گاز طبیعی به صورت روزانه به اقلیم کردستان عراق صادر شود.
وی افزود: پیش از این با توجه به سر شاخه بودن استان در شبکه توزیع گاز، مشکلاتی از جمله افت و قطعی گاز در شهرهایی مانند سقز، بانه و مریوان وجود داشت اما امروز نه تنها این مشکل رفع شده بلکه امکان صادرات نیز ایجاد شده است.
مدیر عامل شرکت گاز کردستان گازرسانی به بخش های مختلف را یکی از دستاوردهای انقلاب در راستای محرومیت زدایی و توسعه کشور دانست و یادآور شد: در حال حاضر حدود یک هزار و 700 کیلومتر خطوط انتقال فشار قوی گاز در استان داریم.
فعله گری با اشاره به اینکه 15 شهرک صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز متصل شده است، اضافه کرد: تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی در این استان به یک هزار و 173 مورد رسیده است.
وی از زیر پوشش بودن 96،4 درصد جمعیت کردستان از خدمات شرکت گاز خبر داد و گفت: در زمینه گازرسانی جزو 10 استان اول کشور هستیم ضمن اینکه جمعیت بهره مند روستایی استان از گاز بالاتر از میانگین کشوری است.
به گزارش ایرنا، ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری و روستایی کردستان به ترتیب 99،9 و 87،5 درصد است و در مجموع حدود یک میلیون و 540 هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.