به گزارش ایرنا رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)
چهارشنبه در نشستی که با حضور این هیات علمی مجارستان و روسای مراکز آموزش عالی استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: روسای این هیات خارجی در رشته های علوم پزشکی، انسانی و فنی و مهندسی فعالیت دارند.
محمد جواد دهقانی افزود: با توجه به تمایل نامه ای که میان دانشگاه های مجارستان و فارس منعقد شده و به سبب توانمندی های استان فارس در رشته های نام برده، مراکز آموزش عالی این استان می توانند ارتباط و همکاری های متقابل خوبی با دانشگاه های مجارستان داشته باشند.
وی، در مورد فعالیت مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با دانشگاه های مجارستان نیز اظهار داشت: این مرکز فعالیت بین المللی دارد و یکی از رسالت های آن ایجاد کرسی آموزش زبان فارسی در تمام دانشگاه های جهان است.
دهقانی ادامه داد: ارایه منابع آموزشی رایگان در بازه زمانی سه الی پنج سال یکی از برنامه هایی است که مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ایران پس از همکاری با دانشگاه های خارجی، آن را دنبال می کند.
رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: ارایه مشاوره در زمینه افزایش رتبه های آموزشی و افزایش رتبه در میان دانشگاه های جهان از دیگر مواردی است که پس از امضای تمایل نامه و آغاز همکاری از سوی این مرکز به دانشگاه های خارجی پیشنهاد می شود.
دهقانی بیان کرد: سفر روسای دانشگاه های خارجی به شیراز نه تنها منجر به توسعه فعالیت های علمی میان مراکز آموزش عالی استان فارس با دانشگاه های فرامرزی می شود بلکه می تواند زمینه آشنایی روسای دانشگاه های خارجی را با قابلیت های موجود در این استان فراهم کند.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شیراز افزود: یکی از راهکار هایی که منجر به افزایش توانمندی مراکز آموزش عالی و بروز ظرفیت ها در عرصه های بین المللی می شود، تجمیع ظرفیت ها در کنار استفاده از قابلیت هایی است که هر مرکز از آن برخوردار است.
دهقانی گفت: تجمیع ظرفیت های مراکز آموزش عالی استان فارس در کنار یکدیگر و پیروی از وحدت رویه ای منطقی، علاوه بر این که منجر به توسعه این استان می شود عاملی برای گسترش فعالیت های دانشگاهی با سایر ملل دنیاست.
کشور مجارستان به مرکزیت بوداپست در حوزه اروپای مرکزی قرار دارد.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.