به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، سید احمدرضا دستغیب افزود: شرط توسعه، توجه به همه گفتمان‌های سیاسی و اجتماعی است تا بهترین رویکرد برای توسعه شهر انتخاب شود.
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم دوستی و مودت را ترویج دهیم ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بیش از تفکرات رنگارنگ سیاسی، به همدلی و خط واحد نیاز دارد و همه نیروهای معتقد به نظام با هر سلیقه‌ای، باید به همدلی حول منشور نظام دست بزنند.
رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: راه خدمت صادقانه از همدلی و وفاق بین همه نیروهای وفادار به نظام اسلامی می گذرد.
محمدرضا هاجری عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: مجمع ادوار شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر شیراز تاسیس می شود و این نخستین بار در کشور است که مجمعی با هویت غیردولتی از شهرداران و اعضاهای شوراهای اسلامی یک کلان‌شهر تأسیس می‌شود.
وی ادامه داد: ماحصل 5 دوره شورای اسلامی شهر شیراز وجود قریب به 50 نفر نیروی با تجربه و با نظرات و سلائق سیاسی مختلف است که گنجینه ارزشمندی برای مدیریت شهر تلقی می شوند.
هاجری به موضوع سیل اخیر شیراز اشاره کرد و گفت: اجازه ندادیم در موضوع سیل عده‌ای سیاسی کاری کنند چرا که اعتقاد داشتیم باید به مردم امدادرسانی کرد.
وی اظهار کرد: در مجمع ادوار شهرداران و اعضای شورای اسلامی کلان‌ شهر شیراز هم به دنبال سیاسی کاری نیستیم و تلاش می‌کنیم خدمت را بهانه‌ای برای تشکیل مجمع ادوار قرار دهیم.
علی زحمت‌ کش عضو سومین دوره شورای اسلامی شهر شیراز نیز بر ضرورت واگذاری اختیارات پیش‌بینی شده در قانون به شوراها تأکید کرد و گفت: در 20 سال گذشته از ظرفیت شوراها به خوبی استفاده نشده است اما اگر همه ظرفیت‌های شورای شهر به کار گرفته شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی اظهار کرد: مجلس و شورای اسلامی به عنوان دو نهاد انتخابی باید در کنار هم قرار گیرند و اختیارات قانونی شوراها را فعال کنند اما ظاهرا برخی رقابت‌های انتخاباتی و سیاسی مانع از واگذاری این اختیارات می‌شود.
زحمت‌ کش بر ضرورت تسریع در تشکیل مجمع ادوار شهرداران و اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز تأکید کرد و گفت: حق نیست تجارب خود در ادوار گذشته را از شهر دریغ کنیم.
وی ادامه داد: در مجمع ادوار شهرداران و اعضای شورا تلاش می‌کنیم تجارب خود را در اختیار مدیریت شهری قرار دهیم.
ابراهیم شعرا عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: تأمین رضایت مردم از اصولی است که نظام اسلامی به آن اهمیت می‌دهد، مردم بعضاً نسبت به برخی مسائل ابراز نارضایتی می‌کنند اما این نارضایتی نباید باعث سوءاستفاده دشمن شود بنابراین لازم است در تصمیم‌سازی‌ها باید رضایت عمومی تأمین شود.
علی راستگو دیگر عضو ادوار شورای اسلامی شهر شیراز نیز روز کارگر را گرامی داشت و خواستار رعایت حقوق کارگران فعال در شهرداری شیراز شد.
وی ادامه داد: اختلاف سلیقه در اداره امور شهر امری قابل قبول است اما اختلافات نباید منجر به واگرایی و تفرقه شود.
معصومه زارع عضو سابق شورای شهر شیراز نیز جلب مشارکت مردم، کوچک‌سازی بدنه دولت و تمرکز زدایی را از دلائل مهم تشکیل شوراها دانست و گفت: دو موضوع درآمدهای پایدار شهری و مدیریت واحد شهری همچنان در قانون معطل مانده است.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی با همکاری نهاد شورا باید خلاء های قانونی در دو زمینه درآمد پایدار شهری و مدیریت واحد را جبران کنند.
ابراهیم صبوری نایب رییس شورای پنجم شهر شیراز نیز گفت: شفاف‌سازی در شورا و شهرداری شیراز، اتمام پروژه‌های نیمه ‌تمام، تحقق بیش از 90 درصد بودجه شهرداری در دوسال گذشته و توجه بیشتر به مسائل انسان محور در کنار امور کالبدی و فیزیکی مهمترین اقدام شورای پنجم شهر شیراز است.
وی با اشاره به تصویب برنامه سوم توسعه کلان‌شهر شیراز در شورای شهر گفت: سال 98 سال شروع برنامه توسعه سوم شهری با نگاهی انسان محور است و بزودی پروژه‌های مهمی با رویکرد انسان محوری آغاز می‌شود.
صبوری افزود: انتظار داریم بخش مهمی از پروژه‌های انسان محور تا سال 1402 به بهره‌برداری برسند.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.