در این یادداشت به قلم سمیه رعیتی آمده است: بسیاری از مردم عاشق شهرت هستند، دوست دارند که در جامعه شناخته شوند یا که دیگران آنها را با انگشت نشان دهند. این موضوع در بسیاری موارد با ستاره شدن قابل دسترس است هر چند ستاره های سینمایی و مردم پسند شدن، گزینه های شعف انگیز و قابل دسترس تر برای افراد محسوب می شود اما تا چه اندازه می توان به آن رسید؟ آیا همه ستاره می شوند و این استعداد را دارند؟
خیلی از مردم در پس ذهن خود دوست دارند که کاش به جای فلان بازیگر مرد یا زن بودند و تصویر آنها بر سَر در سینماها یا تابلوهای تبلیغاتی شهر بود، برای همین به هر دری می زنند که وارد دنیای سینما یا تلویزیون شوند. به همین خاطر به محض دیدن اولین تبلیغ کلاس های آموزش بازیگری به سمت این کلاسها کشش پیدا می کنند خصوصا اگر مدرس و یا برگزارکننده این گونه دوره ها یکی از افراد سینمایی یا هنرمندان باشد، بدون توجه به اثرگذار و مفید بودن این کلا سها با پرداخت مبالغ سنگین در کلاسها شرکت می کنند به این امید که از سوی شخص برگزارکننده یا هنرمند مطرح هر چه سریع تر وارد دنیای ستارگان سینما شوند درحالی که در گذشته بحث آموزش بازیگری مطرح نبود و اگر فردی چهره خوبی داشت راحت تر می توانست به این دنیا وارد شود.
فیلم های سطحی و به قولی «فیلم فارسی» ها خیلی سریع تولید و وارد بازار می شد. بسیاری هم در نقش سیاهی لشکر وارد می شدند. در تهران و در سالهای اخیر در شهرستانهای بزرگ بسیاری از بازیگران سینما، آموزشگاه های بازیگری تأسیس کرده اند که به دلیل اسم این افراد، بسیاری به این مکان ها جذب می شوند تا شاید روزگاری نه چندان دور بتوانند نقشی در سریال یا پروژه سینمایی ایفا کنند.
بیشتر دوره هایی که در این آموزشگاه ها برگزار می شود کوتاه مدت است، یعنی به یک سال هم نمی رسد و هنرجویان نیز باید شهریه های سنگینی برای حضور در این کلاسها پرداخت کنند. به قولی برای «آرتیست شدن » به هر دری می زنند. البته باید در نظر گرفت که آموزشگاه های بی مجوزی نیز مشغول فعالیت هستند که بسیاری از هنرجویان نادانسته درگیر چنین چرخ های می شوند. این آموزشگاه ها برای جذب هنرجو ترفندهای زیادی می زنند. مثلاً اینکه وعده می دهند هنرجویان را به پروژه های سینمایی و تلویزیونی معرفی کنند. باید گفت با این حساب، ظاهرا آموختن حرفه بازیگری، بسیار گران تمام می شود. علاوه بر این، در کنار داشتن چهره ای مقبول، استعداد نقش مهمی را ایفا می کند و اگر فردی پشتکار داشته باشد، شاید روزی به آرزوی ستاره شدنش برسد. البته نباید از یاد برد که در این دنیا، همه برای ستاره شدن در دنیای بازیگری پا به هستی نگذاشته اند و خداوند هر فردی را بهر کاری آفریده است.
منبع: روزنامه سبحان
2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.