پیش‌بینی قیمت بیت کوین جدا از جنبه غیرواقعی‌اش، همیشه جذاب و مورد توجه رسانه‌ها و مردم بوده است. در این میان افراد تاثیرگذار و چهره‌های‌ شناخته‌شده دنیای ارزهای دیجیتال و بازارهای سرمایه‌گذاری علاقه خاصی به اعلام قیمت‌های عجیب و غریب داشته‌اند؛ قیمت‌هایی که گاه به حقیقت پیوسته‌اند و گاه آنقدر بعید و دست‌نیافتنی اعلام شده که رسیدن بیت کوین به آن‌ها تنها یک رویای غیرحقیقی جلوه می‌کند.

پیش از این در مطلب «۱۱ پیش‌بینی توسط افراد مطرح در مورد آینده قیمت بیت کوین» به بررسی پیش‌بینی برخی از اشخاص تاثیرگذار در حوزه فناوری و اقتصاد پرداختیم. گذشت زمان برخی از این پیش‌بینی‌ها را از دور خارج کرد و البته تاییدی بر نظرات برخی دیگر از تحلیلگران بود. دیدگاه‌های جنجالی و پیشینه‌ چهره‌های معروفی که در دفاع یا مخالفت از بیت کوین ارقام پیش‌بینی شده برای بیت کوین را اعلام کرده‌اند، در ادامه مطرح خواهد شد.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

نمودار بروزرسانی‌شده پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط تحلیلگران مطرح

پیش‌بینی‌های برتر قیمت بیت کوین

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

سانی سینگ (Sonny Singh)

مدیر ارشد بازرگانی شرکت درگاه پرداخت ارز دیجیتال بیت‌پی با توجه به ورود سازمان‌های بزرگ مانند فیدلیتی و بورس بین‌ قاره‌ای به این حوزه، پیش‌بینی کرده که قیمت بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۱۹ به ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار برسد.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

جان پفر (John Pfeffer)

جان پفر، سرمایه‌گذار و کارآفرین، نظرش بر روی جایگزینی بیت کوین با طلا به عنوان ابزار ذخیره ارزش و تبدیل شدن به ذخایر ارزی است. هر چند برای پیش‌بینی خود زمان خاصی تعیین نکرده اما عقیده دارد که بیت کوین به مرز ۷۰۰ هزار دلار نیز خواهد رسید. به عقیده او در صورتی که ارزش فعلی کل حجم طلا با بیت کوین جایگزین شود، ارزش این ارز دیجیتال دست‌کم ۹۰ هزار دلار باید باشد. که البته از این به بعد قیمت آن تماماً صعودی است و ۷۰۰ هزار دلار نیز از این بابت مطرح شده است. با این حال تردید و عدم قطعیت پفر در این باره خیلی بالاست. به نظر پفر احتمال وقوع قیمت ۹۰ هزار دلار تنها ۸ درصد و ۷۰۰ هزار دلار تنها ۱ درصد است.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

سم داکتر (Sam Doctor)

به نظر سم داکتر که در حوزه‌ مالی و مهندسی برق تحصیل کرده و تجربه فراوانی در مدیریت سهام، استراتژی‌های مالی و مشاوره‌های کسب و کار داشته، بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۱۹ میلادی قیمت ۳۶ هزار دلار را رد خواهد کرد. او برای این پیش‌بینی مثبت‌اندیشانه خود دو دلیل ارائه داده است. یک اینکه طبق نظر او ماینرها علاقه دارند بیت کوین را در قیمت‌های پایین‌تر نگهداری کنند تا آن‌ها را در روند صعودی بفروشند و دوم اینکه قیمت فزاینده و پیشرفت‌هایی که در نسل سخت‌افزارهای ماینینگ در حال رخ دادن است، نقطه سربه‌سر شدن سود و هزینه را برای بیت کوین بالاتر می‌برد. سم عقیده دارد که قیمت بیت کوین بین محدوده ۲۰ هزار تا ۶۴ هزار دلار نوسان خواهد کرد.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)

سرمایه‌گذار مطرح که کارش را از سال ۱۹۸۹ در بازارهای مالی شروع کرد، هم‌اکنون به یکی از چهره‌های برجسته دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. این سرمایه‌گذار بشردوست در شرکت‌های مطرح بزرگی از جمله گلدمن ساکس، فورترس، هادسون ریور پارک و … فعالیت داشته است.

او که هم‌اکنون مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر گلکسی دیجیتال است از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷، ۲۵۰ میلیون دلار سود کرد. او همچنین پیشبینی کرده با ورود شرکت‌های بزرگی مانند فیدلیتی و راه‌اندازی بکت بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

کنث روگوف (Kenneth Rogoff)

روگوف پروفسور دانشگاه هاروارد و رئیس سابق صندوق بین‌‌المللی پول است. او که از مخالفان سرسخت بیت کوین است، پیش‌بینی خود را سال ۲۰۱۸ در مصاحبه با شبکه CNBC اعلام کرد. طبق نظر او بیت کوین احتمال اینکه بیت کوین پس از گذشت ۱۰ سال به قیمت ۱۰۰ دلار برسد بسیار بیشتر از آن است که قیمت ۱۰۰ هزار دلار را به خود ببیند. این نظر او بر مبنای کاربردهای نهایی بسیار اندک بیت کوین است که با حذف پولشویی و موارد فرار مالیاتی، مورد استفاده واقعی برای بیت کوین عملاً باقی نمی‌ماند.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

جوزف استیگلیتز (Joseph Stiglitz)

جوزف استیگلیتز اقتصاددان معاصر آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۰۱ است. وی از نمایندگان مکتب اقتصاد کینزی نو است که بیشتر شهرتش را پس از انتقادهای شدیدش از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به دست آورد. با این حال او خود را از مخالفان ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین می‌داند. به عقیده او بیت کوین پس از اینکه به فراموشی سپرده می‌شود، به قیمت ۱۰۰ دلار سقوط خواهد کرد. این اقتصاددان معمولاً بیت کوین را به خاطر عدم پذیرش آن در بازارهای جریان اصلی ملامت می‌کند اما دلایل اصلی‌اش را برای این منفی‌نگری مطرح نکرده است.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

جو دیویس (Joe Davis)

به عقیده این اقتصاددان قیمت بیت کوین تنها تابعی از سفته‌بازی است. جو دیویس، اقتصاددان ارشد شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ونگارد با ۵.۳ تریلیون دلار سرمایه تحت مدیریت، بیت کوین را به دلیل نوسانی که دارد به عنوان ابزار ذخیره ارزش ضعیفی توصیف کرده است. توصیه او سرمایه‌گذاری در دارایی‌های واقعی است.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

توماس لی (Thomas Lee)

توماس لی، یکی از سرمایه‌گذاران برجستهٔ بیت کوین و بنیان‌گذار شرکت تحقیقاتی Fundstrat Global، پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین به ۲۵ هزار دلار رسیده و تا سال ۲۰۲۲، به قیمت ۱۲۵ هزار دلاری خواهد رسید.

پیش بینی‌های وی در سال گذشته کاملاً نتیجه‌بخش بوده و او این کار را براساس علم آماری و داده‌ای قدرتمندی انجام می‌دهد. آوازهٔ توماس لی به خاطر تشخیص قبلی سیر صعودی بیت کوین و اتریوم، درگذشته بوده است.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

مکس کایزر (Max Keiser)

مکس کایزر، یکی از به‌کارگیرندگان اولیهٔ بیت کوین است و می‌توانید وی را از حرکات اولیه‌اش قضاوت کنید که بیت کوین را زمانی خریداری کرده بود که تنها ۳ دلار قیمت داشت. او همچنین تهیه و اجرای برنامهٔ اقتصادی Keiser Report را به عهده دارد که از کانال RT تلویزیون دولتی روسیه پخش می‌شود. همچنین کایزر، دیدگاه انتقادی واضحی در مورد سیاست‌های تورمی بانک‌های مرکزی در سرتاسر دنیا دارد.

وی اخیراً پیش‌بینی کوتاه‌مدت ۲۸ هزار دلاری خود را برای بیت کوین به‌وسیله توییتی اعلام کرده و برای بلندمدت، قیمت ۱۰۰ هزار دلاری را، شرط‌بندی کرده است. او در حساب توییتر خود اعلام داشته است:

بانک‌های مرکزی سرتاسر جهان در حال فروپاشی هستند. اگر سرمایه خود را به‌صورت پول نقد نگه‌دارید، خواهید باخت. بیت کوین حمایت ۶ هزار دلاری را تست کرده و اکنون آماده برای ثبت نرخ حداکثری جدیدی می‌باشد. قیمت ۲۸ هزار دلاری را دور از ذهن نمی‌دانم.

این الگو، تا زمان رسیده به قیمت ۱۰۰ هزار دلاری، تکرار شده و ادامه خواهد یافت…

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

جان مکافی (John McAfee)

جان مکافی، برنامه‌نویس و تاجر آمریکائی که مؤسسهٔ امنیت سایبری McAfee را پایه‌ریزی کرده که به معروف‌ترین چهرهٔ صعودی بیت کوین، در پیش بینی‌هایش شهرت دارد. او در موارد متعددی به‌صورت مکتوب ادعا کرده است که قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار خواهد رسید که بیشتر از پیش‌بینی ۵۰۰ هزار دلاری وی در سال گذشته بوده است. و این توییت از جان مکافی، نشانگر جدیتش در طرح چنین ادعاهایی است:

وقتی‌که قیمت بیت کوین را ۵۰۰ هزار دلار، در پایان سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کردم، از مدلی استفاده می‌کردم که قیمت بیت کوین را در اواخر سال ۲۰۱۷ به میزان ۵ هزار دلار پیش‌بینی کرده بود. اما BTC از فرضیات مدل من پیشی گرفته است و اکنون قیمت ۱ میلیون دلاری را برای پایان سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی می‌کنم. هنوز هم تأکید می‌کنم که اگر اشتباه کنم، اعضای بدنم را خواهم خورد!

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

تریس مایر (Trace Mayer)

تریس مایر از سرمایه‌گذاران کهنه‌کار در بازارهای سنتی مانند طلاست و اولین وبلاگ نویسی بود که در سال ۲۰۱۱، پیشنهاد خرید بیت کوین را آغاز کرده بود.

مایر کارآفرین، سرمایه‌گذار، روزنامه‌نگار، کارشناس پولی و مدافع آزادی بیان است. او بنا بر مدل Mayer-Multiple خود، اعلام کرده است که احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۱۵ هزار دلار در ماه دسامبر ۲۰۱۸، وجود دارد. وی در حساب توییتر خود اظهار داشته است:

جهش کنونی بیت کوین، بسیار شبیه جهش ماه‌های ژانویه و مارس ۲۰۱۳ است. (از ۷ دلار به ۲۶۶ دلار و به ۹۰ دلار) و (از ۷۰۰ دلار تا ۲۰ هزار دلار به ۹ هزار دلار) با عقب‌افتادۀ حساب‌های جدید و غیره. و سپس کاتالیزور سیلک رود (شوک موجودی قابل‌فروش) برای افزایش از ۱۰۰ دلار به ۱۲۰۰ دلار. کوهی از پول‌های وال‌استریت آماده می‌شوند. سناریوهای بالقوهٔ بیت کوین در سال ۲۰۱۸ چه خواهد بود؟

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

جیمسون لوپ (Jameson Lopp)

جیمسون لوپ، مهندس نرم‌افزار سابق BitGo، که اکنون کیف پول Casa را رهبری می‌کند، یکی از شخصیت‌های برجسته در دنیای ارزهای دیجیتال است. همچنین او یکی از اعضای گروه cyberpunks می‌باشد که پیش‌بینی کرده است که احتمال دارد قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ به ۲۵۰ هزار دلار برسد. لوپ روند گرایش هفت سالهٔ قیمت بیت کوین را بر مبنای تغییرات روزانه محاسبه کرده و به نمودار ۲۵۰ هزار دلاری دست‌یافته است. این پست توییتری از لوپ، به همین نمودار اشاره دارد:

میانگین تغییرات روزانهٔ قیمت بیت کوین:

سال ۲۰۱۰: ۰٫۸۲+ درصد

سال ۲۰۱۱: ۰٫۷۶+ درصد

سال ۲۰۱۲: ۰٫۲۶+ درصد

سال ۲۰۱۳: ۱٫۱۱+ درصد

سال ۲۰۱۴: ۰٫۲۵- درصد

سال ۲۰۱۵: ۰٫۰۹+ درصد

سال ۲۰۱۶: ۰٫۲۲+ درصد

سال ۲۰۱۷: ۰٫۶۶+ درصد

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

تیم دراپر (Tim Draper)

تیم دراپر، سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر آمریکائی و بنیان‌گذار دانشگاه Draper، اخیراً پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. همچنین وی به علت خرید ۳۰ هزار بیت کوین در حراج Marshals امریکا که در سال ۲۰۱۴، از مصادره اموال سیلک رود برگزارشده بود، معروف است. این سرمایه‌گذار در حساب توییتر خود نوشته بود:

ببخشید! پیش‌بینی من برای سال ۲۰۲۲، قیمت ۲۵۰ هزار دلار است. در توییت شب گذشته‌ام، یک صفر جا انداخته بودم. عدد صحیح، ۲۵۰ هزار است.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

تایلر وینکلواس (Tyler Winklevoss)

دو قلوهای وینکلواس، اخیراً در ماه فوریه ۲۰۱۸، اظهار داشتند که ارزش فعلی بیت کوین، بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن است و این ارز می‌تواند تا چهل برابر قیمت فعلی، رشد داشته باشد.

اگر این اعداد را در نظر بگیرید و به این برادران دو قلو که بنا به گزارش‌های، دارندهٔ مقدار تقریبی ۱۰۰ هزار بیت کوین هستند، باور داشته باشید، قیمت بیت کوین در آینده باید از مرز ۳۲۰ هزار دلاری، عبور کند.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

علی میزانی اسکوئی (Ali MizaniOskui)

آقای علی میزانی، سرمایه‌گذار و تحلیلگر مطرح بازار سال گذشته زمانی که قیمت بیت کوین به بالای ۱۸,۰۰۰ دلار رسیده بود، در گفتگویی با اخبار شبکه تهران، ضمن هشدار به سرمایه گذاران برای ورود به بازار و تاکید بر عدم انفعال مسئولین در این فناوری، پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین طی دو سال آینده در یک پنجم قیمت آن زمان معامله شود. به اعتقاد آقای میزانی قیمت بیت کوین پس از دو سال کف سازی در بازه ۵ تا ۶ هزار دلار شروع به اوج گرفتن خواهد کرد و تا اواخر ۲۰۲۱ پتانسیل رسیدن به قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار را خواهد داشت.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

بابی لی (Bobby Lee)

بابی لی، عضو هیئت‌مدیرۀ BTCFoundation و بنیان‌گذار اولین صرافی بیت کوین در چین بنام BTCC، در طی نشستی که در شهر لندن برای بلاک چین برگزارشده بود، اظهار داشت که بیت کوین، قیمت ۱ میلیون دلاری را پشت سر خواهد گذاشت. پیش از این، بابی لی قیمت ۱۷ هزار دلاری و ۵۰ هزاری را برای بیت کوین پیش‌بینی کرده بود.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

جک دورسی (Jack Dorsey)

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر، اخیراً در طی مصاحبه‌ای، پیش‌بینی جسورانه‌ای را ارائه کرد. وی گفت:

درنهایت، جهان یک ارز واحد خواهد داشت. اینترنت یک ارز واحد خواهد داشت. و به عقیدهٔ من، این ارز، بیت کوین خواهد بود. این اتفاق به‌زودی خواهد افتاد. شاید ۱۰ سال بعد شاهد این رخداد باشیم و شاید هم زودتر.

دورسی در ادامه، بدون اشاره به پیش‌بینی خود دربارهٔ قیمت بیت کوین گفت:

مطلع هستم که با شرایط فعلی، بیت کوین به دلیل نرخ بالا و سرعت کم تراکنش‌ها، قابلیت بهره‌برداری به‌عنوان یک ارز را ندارد ولی به‌تدریج که این ارز به جریان اصلی تبدیل شود، و فناوری‌های جدید برای بهبود کارایی بیت کوین توسعه یابند، همه این مشکلات از بین خواهند رفت.

آخرین پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط افراد مطرح

راجر ور (Roger Ver)

راجر ور یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های جامعهٔ بیت کوین است. او سرمایه‌گذار حوزهٔ ارزهای دیجیتال، کارآفرین سریالی و دلال غیرقانونی مواد منفجره در eBay است. او در اوایل سال ۲۰۱۱، هنگامی‌که قیمت بیت کوین کمتر از ۱۰ دلار بود، و همه بر این باور بودند که بیت کوین کلاه‌برداری است، سرمایه‌گذاری در بیت کوین را آغاز کرد.

وی در مصاحبه‌ای با یک وبلاگ در سال ۲۰۱۵، زمانی که قیمت بیت کوین در محدودهٔ ۲۵۰ دلار شناور بود، گفت:

بیت کوین به‌راحتی می‌تواند به ارزش ۲۵۰۰ دلاری، ۲۵ هزار دلاری، یا حتی ۲۵۰ هزار دلاری برسد!

 

پیش‌بینی شما چیست؟ بیت کوین سال ۲۰۱۹ را با چه قیمتی به پایان خواهد رساند؟

دیدگاه تان را بنویسید