نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با بیان اینکه اداره امور مالیاتى بدون در نظر گرفتن ضابطه خاص و منطقه بندى سبب شده که بسیارى از واحدهاى مشاور املاک در شیراز تعطیل شوند گفت: این در حالى است که در ماه هاى گذشته حدود 150 واحد صنفى مشاور املاک در شیراز تعطیل شده اند.

عقیل یزدان پناه در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه در شرایط فعلى در بازار مسکن شیراز فروشنده اى وجود ندارد، گفت: عواملى مانند نوسانات نرخ سکه و ارز، تلاطم در بازار خودرو، تحریم ها، افزایش نرخ تورم و....... در جامعه سبب شده است که بازار مسکن در حالت کساد باشد و این در حالى است که با وجود خریداران مسکن در شیراز، کسى حاضر به فروش ملک و خانه نیست.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز  افزود: افراد با هدف خرید یک ملک بهتر اقدام به فروش خانه و منزل مى کنند، اما آنها در شرایط فعلى به دلیل افزایش نرخ‌ها به صورت لحظه اى، ریسک فروش خانه را انجام نمى‌دهند.

وی بیان کرد: با وجود نبود فروشنده واقعى در بازار مسکن اما تعداد افرادى که قصد خرید خانه دارند زیاد و در حال افزایش است؛ بطورى که در حال حاضر شاهد یک رکود نسبى در بازار مسکن هستیم.

یزدان پناه با اشاره به اینکه میزان خرید و فروش خانه در شیراز به شدت کاهش یافته است، گفت: این در حالى است که بازار رهن و اجاره به دلیل قرار داشتن در فصل زمستان تعطیل است.

وى با بیان اینکه قیمت مسکن در بازار شیراز 100 درصد افزایش داشته است، ادامه مداد: نرخ مسکن در مقایسه با 7 الى 8 ماه گذشته با افزایش 100 درصدى مواجه شده و قدرت خرید مردم در این مقطع زمانى حدود 20 درصد افزایش داشته است.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز تصریح کرد: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادى جامعه و مردم متوجه مى شویم که در شرایط فعلى، 40 درصد قیمت مسکن شیراز غیر واقعى و غیر منطقى است.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه دولت تاکنون سیاست هاى مناسبى در بخش مسکن نداشته است، گفت: احداث مسکن مهر و مسکن اجتماعى توسط دولت در سال هاى گذشته از جمله طرح هایى بود که نتوانست موفق عمل کند و این سیاست ها تاثیرى در خانه دار شدن عامه مردم نداشت.

وى با اشاره به اینکه تنها قشر خاصى از مردم توانستند از سیاست‌هاى گذشته در بخش مسکن استفاده کنند، بیان کرد: این در حالى است که حدود 35 الى 40 درصد مردم ایران در خانه‌هاى استیجارى زندگى مى کنند و حدود 30 الى 35 درصد مردم شیراز مستاجرند.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز اظهار کرد: رکود در بازار مسکن شیراز و افزایش قیمت اجاره مغازه و حامل هاى انرژى مانند آب برق، گاز، تلفن، مالیات بر ارزش افزوده و .... باعث شده که فعالیت بسیارى از مشاورین املاک و بنگاه ها در شیراز تعطیل و متوقف شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.