حمیدرضا حیدری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی سالهای اخیر نمایشگاهداران خودرو با مشکلات مختلفی روبرو بوده اند که مهمترین آنها رکود، تورم، مالیات متمم و مالیات بر ارزش افزوده است. شرایط حاکم باعث می شود معاملات خودرو به اتاقهای زیرزمینی و دفترهای در بسته کشانده شود و بدین طریق مشکلات و درگیریهای مردم نیز بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: 800 واحد نمایشگاه پروانه دار خودرو متشکل از نمایشگاه خودروهای سبک و سنگین هم اینک در سطح شهر مشهد فعالیت دارند و 100 نمایشگاه نیز متقاضی دریافت پروانه هستند.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو مشهد به نظارت بر فعالیت نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو نیز اشاره و بیان کرد: فعالیت این واحدهای صنفی به صورت دوره ای در قالب تقسیم بندی چهارگانه سطح مشهد مورد نظارت قرار می گیرد. پروانه فعالیت، استفاده از قولنامه های رسمی، نصب پروانه کسب در معرض دید مشتری و پایبندی به ضوابط و تعرفه ها از جمله مواردی است که باید نمایشگاهداران رعایت کنند.
وی گفت: هم اینک خودرو رکن سوم اقتصاد در دنیا است و در ایران نیز خودروسازی نقش قابل توجهی در اقتصاد ملی دارد. هم اینک قیمت خودروهای خارجی تحت تاثیر ارز و افزایش تعرفه ها روند صعودی دارد اما افزایش قیمت خودورهای داخلی هیچ توجیه منطقی ندارد.
حیدری نسبت به عرضه بی رویه خودروهای چینی در سطح کشور نیز ابراز ناخرسندی و بیان کرد: هم اکنون برندهای زیادی از خودروهای چینی در بازار عرضه شده است. چینیها بر اساس نیازسنجی مخاطب و تولید در اشکال و ظواهر مختلف با تسهیلات ارزان خودروهایشان را که بعضا از کیفیت بالایی برخوردار نیست به فروش می رسانند که امری آسیب زا است.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.