به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی چهارشنبه در اجلاسیه سالانه مجمع بسیجیان استان فارس افزود: وی سیستم بوروکراسی اداری یکی از روش هایی است که به اصلاح نیاز دارد.
استاندار فارس در ادامه با اشاره به زمان بر بودن روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری، از ارائه راهکاری برای کاستن از آسیب های این نقیصه در استان فارس سخن گفت.
وی اظهار داشت: در نخستین اقدام، دستور داده شده در مرحله اول پس از احصای مشکلات، مجوزهای سرمایه‌گذاری بدون نام صادر شود به این معنا که تمام مراحل اداری را خود اداره مورد نظر طی می کند و مجوز آماده را در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری قرار می دهد.
رحیمی کاهش فساد اداری و کاهش رودررویی ارباب رجوع با مسئول و کارشناس را از مزایای این اقدام جدید برشمرد و گفت: در مدت زمان کوتاهی که این اقدام در دستور کار قرار گرفته 64 پروانه سرمایه گذاری آماده شده است.
استاندار فارس همچنین با اشاره به شرایط خشکسالی در کشور و استان فارس گفت: ترویج کشت های گلخانه ای و شهرک‌های کشاورزی، کاشت گیاهان دارویی، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، کنترل دار کردن چاه‌های مجاز از جمله راهکارهای دولت برای گذر از وضعیت خشکسالی است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: بنا بر تصمیم این کارگروه، سطح زیر کشت برنج در استان فارس از 46 هزار هکتار به 16 هزار هکتار کاهش می یابد.
رحیمی با بیان اینکه برای ارائه راه حل مشکلات باید ابتدا آن‌مشکلات را بپذیریم، عنوان کرد: باید بپذیریم اقتصاد دچار مشکل است و برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کنیم.
وی ادامه داد: اتکا به توان دانشمندان و خلاقیت جوانان در داخل، اصلاح روش ها و قوانین در سیستم های بانکی، اداری و... در کنار اتحاد و همدلی زمینه ساز برون رفت از مشکلات خواهد بود.
استاندار فارس حفاظت و صیانت از دستاوردهای انقلاب را در گرو وحدت، همدلی و هم‌افزایی دانست و اظهار داشت: در شرایط کنونی با توجه به تحریم‌ها و تهدیدهای موجود از سوی دشمنان، این همراهی و همدلی و جلوگیری از تفرقه سبب خواهد شد نظام جمهوری اسلامی همچون گذشته مشکلات را عزتمندانه پشت سر بگذارد.
وی گفت: امروز یکی از اساسی ترین کارهایی که همه معتقدین به نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه دلسوزان اسلام و ملت باید انجام دهند توجه به معیشت مردم، اشتغال و سرمایه‌گذاری است.
** ملتی که شهادت را سعادت می داند هراسی از تحریم ندارد
استاندار فارس همچنین چهارشنبه در جمع نخبگان شاهد و ایثارگر با اشاره به تحریم های ضد ایرانی گفت: ملتی که شهادت را سعادت می داند هراسی از تهدید و تحریم ندارد و بلکه برای این شرایط، تدبیر هم دارد که یکی از تدابیر آن تکیه بر توان داخلی و استفاده از فرصت هایی است که می توان در سطوح بین المللی برای کشور فراهم کرد.
وی با بیان اینکه یاد شهدا همواره سبب شادی و حرکت آفرین است، افزود: همه ما شهادت را سعادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا را زنده نگهداشتن ارزش های اسلامی می دانیم.
رحیمی ادامه داد: بیش از 50 درصد از مدیران مجموعه استانداری از خانواده شهدا و ایثارگران هستند که این موضوع باعث افتخار و استحکام مجموعه استانداری است.
وی توجه به جانبازان و ایثارگران و حمایت از آنها را از وظایف نهادهای حاکمیتی و آحاد مردم دانست و تاکید کرد: در حد توان و مقدورات می کوشیم از مشکلات این قشر عزیز بکاهیم.
استاندار فارس استمرار و حرکت نظام جمهوری اسلامی را در گروی حمایت ها و همراهی های مردم دانست و اظهار داشت: در این راستا باید فاصله بین مردم حاکمیت و دولت را کم کرد.
رحیمی در ادامه با اشاره به مشکلات و تنگناهایی همچون کمبود منابع آب و خشکسالی، مشکلات زیست محیطی، فرار نخبگان و... گفت: این مشکلات با اصلاح روشها و آغاز راه هایی که تا کنون نرفته ایم با برنامه ریزی و تلاش و همدلی برطرف خواهد شد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.