به گزارش ایرنا در این هفته که از هفدهم بهمن ماه آغاز می شود، تیم متحول شده فجر شهید سپاسی شیراز در خانه و در ورزشگاه شهید دستغیب در ساعت 14 میزبان تیم اروند کارون خرمشهر است که در قعر جدول 16 تیمی لیگ دسته یک قرار دارد.
فجر سپاسی که در دور برگشت بازی های بهتری را به نمایش گذاشته است و هجومی بازی می کند، در دیدار برابر کارون اروند هر چند بازی آسانی به نظر می رسد، اما اگر بازیکنان میزبان، بازی را دست کم بگیرند امکان زیادی دارد که کارشان گره بخورد.
فجری ها به خوبی می دانند، حریف چیزی برای از دست دادن ندارد و انتحاری بازی خواهد کرد که این امر می تواند بر جذابیت های این بازی بیفزاید.
تیم کارون اروند خرمشهر که سه سال از تاسیس آن می گذارد از دسته دوم شروع کرد و به لیگ دسته یک در سال 97 راه یافت اما در نخستین حضورش در این سطح از فوتبال نتوانست نتایج خوبی کسب کند و هم اینک از 19 بازی 15 امتیاز کسب کرده و در رده شانزدهم جدول قرار دارد.
این تیم در دسته یک، با چند بازیکن با تجربه همچون مهدی سرلک، منصور تهنایی، بهادر عبدی، محسن بنگر و احسان پیرهادی که هر کدام سابقه بازی کردن در لیگ برتر دارند کار را شروع کرد اما برای این تیم نتیجه ای به دنبال نداشت.
تیم کارون اروند پس از حضور در دسته یک تاکنون در کادرفنی دست به تغییرات زیادی زده است و ظرف این مدت سه بار مربیان این تیم تغییر کرده اند و هم اینک هم هومن افاضلی سرمربی این تیم است و به نظر می رسد تغییرات زیاد کادرفنی نتوانسته مشکلات فنی این تیم را بر طرف کند.
تنها نماینده خرمشهر در لیگ دسته یک، هم اینک با 15 امتیاز در قعر جدول به سر می برد و در صورتی که بازیکنان این تیم به خود نیایند یکی از کاندیدای سقوط خواهند بود و پس از یک سال، دو باره به دسته دوم باز خواهد گشت.
قرار گرفتن شاگردان افاضلی سر مربی تیم کارون، در انتهای جدول کار را برای شاگردان مهابادی سرمربی تیم فجر سخت خواهد کرد و فجریها اگر بتوانند در همان 20 دقیقه اول بازی، دروازه تیم میهمان را باز کنند آنگاه می توانند در ادامه به زدن گل های بیشتر و بازی روان تری امیدوار باشند.
زردپوشان شیرازی در هر بازی فرصت های بیشماری را برای گلزنی به دست می آورند اما در زدن ضربه نهایی همواره با مشکل مواجه هستند و بی شک سر مربی تیم هم برای رفع این معضل تمرین های ویژه ای را دنبال کرده است تا در گلزنی کارش به مشکل برنخورد.
فجر شهید سپاسی شیراز برای قرار گرفتن در بالای جدول و تیم کارون هم برای فرار از سقوط می تواند بر جذابیت های این بازی بیفزاید و باید منتظر ماند و دید کدام یک فرجام خوبی در این بازی دارند.

** قشقایی شیراز، میهمان تیم انتهای جدول شهرداری ماهشهر است
همچنین تیم قشقایی شیراز هجدهم بهمن ماه جاری در هفته بیستم در ماهشهر به مصاف تیم شهرداری این شهر می رود که این تیم هم در رده پانزدهم جدول 16 تیمی است.
تیم قشقایی که گفته می شود پنجره نقل و انتقال این تیم با توجه به تسویه حساب با کادر فنی تیم برق شیراز باز شده است، می تواند از چهار بازیکن جدید خود بهره گیرد.
سهیل نیک نام، علی مصلی نژاد، میلاد جلالی و پوریا زارع، چهار بازیکن جدید تیم قشقایی هستند که در صورتی که کارت بازی آنها صادر شده باشد می توانند برایر شهرداری ماهشهر به میدان بروند.
تیم قشقایی شیراز که نسبت به همشهریش تیم فجر در جدول رده بندی وضعیت بهتری دارد هم اینک با 25 امتیاز در رده هشتم است و در صورتی که بتواند با دست پُر از ماهشهر باز گردد می تواند به رده بالاتری در جدول صعود کند.
شاگردان فروردین هم اگر چه با تیمی بازی دارند که در انتهای جدول است، اما آنها هم خطر سقوط را به شدت حس کردند و سعی می کنند در بازی خانگی به پیروزی برسند و امیدوار به بازی های آینده باشند از این رو کار برای قشقایی در ماهشهر بسیار دشوار است.
در رقابت های فوتبال دسته یک کشور 16 تیم شرکت دارند و پس از انجام 30 بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر ایران در سال 98 را دریافت خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.