به گزارش ایرنا، محمد مهدی عزیززاده شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس در شیراز افزود: در حقیقت این کار کمک خواهد کرد که نسبت آن طرح ها با اجرایی سازی آموزه ها و معارف و مفاهیم قرآن و عترت روشن باشد.
وی ادامه داد: مسئولیت این کار نیز باید با شورایی که هم سابقه طولانی تری دارد و هم همه مسئولان تصمیم ساز در همه حوزه ها در آن حضور دارند باشد.
مدیر‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اعتباراتی هم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای شوراهای استانی پیش بینی کرده است که البته یک نگاه نادرست در این زمینه در سال های گذشته به این شوراها وجود داشته و آن اینکه این شوراها محل توزیع پول هستند در صورتی که این شورا اتاق فکر و مرکز فرماندهی جریان توسعه فرهنگ قرآنی در استان است.
عزیززاده گفت: از سال 93 همچنان یک مبلغ قابل توجه در حساب یکی از موسسه ها در استان فارس مانده که شورای فرهنگ عمومی استان باید آنرا تعیین تکلیف کند.
وی تصریح کرد: اعتباراتی هم در اختیار ما است که منتظر مصوبات شورا در همین حوزه ها و چارچوب ها هستیم و ترجیح این است که وارد کارهای اجرایی که وظیفه ذاتی دستگاه ها است و برای آن ردیف اعتباری دارند نشویم مگر اینکه بخواهیم در آن تحول ایجاد کنیم.
او گفت: در سال های 84 و 85 در طرح های مختلفی برای ایجاد ساماندهی کلان در فعالیت های قرآنی کشور ارائه شد و حدود پنج طرح به دفتر رهبر معظم انقلاب رسید که کار از سوی رهبری جهت بررسی و جمع بندی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شد.
عزیززاده افزود: حاصل حدود سه سال کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب یک مدل بود در قالب یک سند بالا دستی به نام منشور توسعه فرهنگ قرآنی و تشکیل یک شورا که وظیفه سیاستگذاری و راهبری کلان فعالیت های قرآنی را به عهده گرفت.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این مصوبه به دنبال این بوده که همه اجزای ارکان نظام فرهنگی کشور پیوند مستمری با جریان فعالیت های قرآنی داشته باشد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.