عنایت الله رحیمی، شنبه در آستانه دهه فجر و نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت و گو با ایرنا به تبیین بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان فارس پرداخت و افزود: امروز بر خلاف قبل از انقلاب، در اکثر روستاهای استان خانه بهداشت وجود دارد، به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می شود و مردم در شهرها و روستاها از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.
وی بیان داشت: طول راه های استان قبل از انقلاب یک هزار کیلومتر بود اما هم اینک به حدود 21 هزار کیلومتر رسیده، تعداد دانشگاه ها، مراکز علمی و همچنین دانشجویان نیز افزایش چشمگیری داشته است.
استاندار فارس ادامه داد: همچنین شمار دانش آموختگان این استان ظرف 40 سال گذشته تاکنون به میزان قابل توجهی افزایش یافته به گونه ای که می توان گفت اکثر جمعیت فارس حداقل آموزش های رسمی را فراگرفته اند و نرخ بیسوادی به شدت کاهش داشته است.
رحیمی گفت: در بُعد رسانه ای نیز تعداد روزنامه ها و رسانه های قبل و بعد از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و حجم اخبار و تعداد افرادی که امروز در جریان اخبار و اطلاعات قرار می گیرند در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب افزایش بسیاری داشته است.
استاندار فارس ادامه داد: همه این تحولات در سایه پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، نظام برآمده از رای مردم در قالب مردم سالاری دینی توسط مردم حاکم شد و طبیعی است که برای چنین حاکمیتی، رفاه، آسایش، آزادی و پیشرفت مردم بسیار حائز اهمیت است و در این راه گام برداشته و خواهد برداشت.
رحیمی بیان کرد: بر اساس خواست و همراهی مردم و نظام و با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام برخاسته از دل مردم بوده، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون فعالیت های خوبی برای پاسخگویی به نیازهای مردم انجام شده است.
او اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، کشورمان در ابعاد مختلف رفاهی، تولیدی، فرهنگی، سیاسی و مهمتر از همه در زمینه ارتقای فرهنگ ایرانی – اسلامی به پیشرفت های بسیاری دست یافت.
رحیمی اضافه کرد: طنین شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بیانگر این مطلب بود که ملت ایران بله قربان گوی هیچ ابرقدرتی نخواهند بود و مردم، سرنوشت خود را رقم می زنند و اجازه دخالت به هیچ سیاستمدار، رئیس جمهور و سفیر کشور بیگانه ای را در تصمیم گیری ها نمی دهند و بدون تردید این بزرگترین دستاورد انقلاب بود.
استاندار فارس ادامه داد: در کنار حاکم شدن استقلال و آزادی در چارچوب قانون اساسی در کشور، افزایش توان علمی، افزایش توان اقتصادی، بهبود خدمات رسانی به شهروندان در تمام ابعاد اعم از بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، گازرسانی، برق رسانی، آبرسانی و احداث جاده از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
وی، ترویج و پایبندی به اعتقادات دینی، ترویج اعتقادات اسلامی و حفظ شعائر اسلامی را از دیگر دستاورهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون دانست.
رحیمی اضافه کرد: انقلاب اسلامی که خالق آن خود مردم بودند، نظام مبتنی بر رای و نظر مردم را جانشین نظام شاهنشاهی موروثی کرد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.