به گزارش ایرنا، محمدعلی نبی پور روز شنبه در سومین روز دهه فجر و مراسم نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان استقلال گناباد افزود: مردم با شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تحت رهبری امام خمینی (ره) در صحنه مبارزات دوران ستم شاهی حضور تاثیرگذار داشتند و شاه را سرنگون کردند و امروز هم در صحنه های دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی حضور گسترده دارند.
وی اظهار کرد: جمهوریت نظام نشان از محوریت مردم و اسلامیت آن نماد دینداری و اعتقاد و اندیشه اسلامی مردم در این کشور است و اگر امروز کشور ما در منطقه و دنیا حرفی برای گفتن دارد در سایه استقلال خواهی و حرکت بزرگ چهار دهه قبل است.
وی گفت: نمی توان آزادی را به دلیل استقلال یا جمهوریت را به خاطر اسلامیت یا اسلامیت را بخاطر جمهوریت محدود کرد.
نبی پور، آزادی را از آرزوهای بشر دانست و افزود: خداوند انسان را آزاد و مختار آفریده است و مردم ایران در طول حدود چهار دهه گذشته برای حفظ آزادی و استقلال که ثمره انقلاب بوده، فداکاری کرده و هزینه های بسیار پرداخت کرده اند.
وی شهیدان و جانبازان انقلاب و دفاع مقدس را نشان این فداکاری ها دانست و اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان نسلی که در این انقلاب رشد کرده اند باید ارزش های انقلاب را پاس بدارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد نیز مهمترین وظیفه دانش آموزان را حفظ استقلال کشور به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست.
هادی محمدپور گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به نقش خانواده، مدرسه و جامعه توجه خاص شده است و نخستین وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسل پویا، فعال و انقلابی است.
طی دهه فجر 75 برنامه در گناباد اجرا می شود که از جمله آنها می توان به بهره برداری از 128 طرح با هزینه 485 میلیارد ریال اشاره کرد.
هم اکنون 1852 فرهنگی در 1031 کلاس درس و 274 مدرسه، آموزش 17 هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد برعهده دارند.
این شهرستان در 287 کیلومتری حنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7545/2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.