به گزارش خبرنگار ایرنا احمدرضا جوکار، پنجشنبه در اجلاس ملی انبوه سازان مسکن و ساختمان سراسر کشور در شیراز افزود: تسهیل و تسریع در روند سرمایه گذاری و صدور پروانه ساختمانی بدون تردید تاثیر بسیاری در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به این حوزه دارد.
وی ادامه داد: فعالان اقتصادی در بخش ساختمانی مبالغ هنگفتی را سرمایه گذاری می کنند اما زمان بر بودن روند صدور پروانه و پایان کار منجر به معطل ماندن سرمایه و در نتیجه افزایش هزینه های تمام شده برای آنها می شود و همین عامل رغبت فعالیت را از سرمایه‌گذاران می گیرد.
جوکار با اشاره به اینکه اکنون روند صدور پروانه ساخت و پایان کار در شیراز بیش از 2 سال به طول می انجامد، اظهار داشت: تحول در این زمینه امری ضروری است هر چند که هزینه هایی در این مسیر به شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های دیگر تحمیل شود.
وی بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز تخفیف‌هایی را در ارتباط با عوارض پروانه ساختمانی و نظایر آن اعمال می کنند که اثر مثبتی در این زمینه داشته است اما تسهیل و تسریع در روند سرمایه گذاری و صدور پروانه ساخت و پایان کار، بدون تردید تاثیر خوبی در روند سرمایه گذاری به ویژه در حوزه ساختمان خواهد داشت.

**صنعت ساختمان یکی از محرک های اصلی اقتصاد است
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز هم در این اجلاس گفت: هر نوسانی در حوزه ساخت و ساز بر تمام بازار کشور تاثیر خواهد گذاشت زیرا صنعت ساختمان یکی از محرک های اصلی اقتصاد کشور به شمار می آید.
محمد هادی هاشم پور افزود: در شهریورماه 97 با افزایش بیش از 11 درصدی در بخش مسکن مواجه بودیم و در 6ماه نخست امسال شاهد افزایش 34 درصدی قیمت مسکن به دلیل افزایش نرخ زمین و سایر مسایل تاثیرگذار بر قیمت مسکن بوده ایم.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این اجلاس، اعلام تغییر رویکرد مجموعه شهرداری شیراز به انبوه سازان به عنوان شرکای راهبردی و شناسایی ظرفیت های مشترک در این زمینه است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.