به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز افزود: فتنه گران اقتصادی با توجه به مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، گلوی مردم را می فشارند و خواسته یا ناخواسته به دشمنان این نظام خدمت می کنند.
وی اظهار داشت: خداوند همگان را به رعایت عدالت سفارش کرده زیرا انسان عادل، ملازمت تقوی دارد و اگر بخواهیم عدالت اقتصادی، اجتماعی در جامعه ایجاد شود باید کسانی را که در اداره جامعه بکار می گیریم، عادل باشند.
آیت الله دژکام ادامه داد: اینکه تصور کنیم با درست کردن ساختارها، عدالت ایجاد می شود کافی نیست هر چند چارچوب ها و ساختارها برای تحقق عدالت باید هر روز بهتر شود اما تا انسان عادل تربیت نشود نباید به اجرای عدالت در جامعه امید داشت.
امام جمعه شیراز بیان کرد: بزرگان دین اسلام و فقه شیعی بسیار بر این موضوع تاکید کرده اند که که اداره جامعه باید با شرط عدالت همراه باشد و واگذاری امور به شخص غیر عادل را جایز ندانسته اند.
آیت الله دژکام افزود: مجموعه مسئولیت ها در نظام اسلامی باید توام با عدالت اجرا شود، عدالت آرمانی مخصوص حضرت ولی عصر (عج) است اما عدالت در حد جامعه ما زمانی ایجاد می شود که مسئولیت ها به اهل آن سپرده شود از این رو نباید در واگذاری امور بی احتیاطی کرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 98 کل کشور از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی که چهارم دی ماه جاری انجام شد، اظهار داشت: توصیه ما به دولت و مجلس این است که آمادگی دفاعی کشور را حفظ کنید، در تامین بودجه دفاعی کوتاه نیایید زیرا به هیچ روی نباید دشمن را دست کم بگیریم و اگر تخصیص اعتباری در این زمینه لازم است باید در قانون بودجه 98 دیده شود.

** آمریکا از ولایتمداری مردم هراس دارد
آیت الله دژکام همچنین با پرداختن به موضوع حماسه 9 دی که به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده، گفت: 9 دی عظمتی بود که ملت ایران از خود به همه جهانیان نشان داد و بی شک این روز نماد بصیرت و ولایتمداری مردم است و آمریکا از این ولایتمداری هراس دارد.
وی اضافه کرد: کشور به برکت ولایت زنده و رکن اصلی هویت ایرانی ولایت است، عشق به ولی خدا و عشق به امام زمان (عج) در وجود ملت است و این هویت ما را می سازد.

**عقب نشینی آمریکا از سوریه را به درستی تحلیل کنیم
امام جمعه شیراز در قسمت دیگری از خطبه ها به برخی از رخدادهای منطقه اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر شاهد 2 حرکت از سوی آمریکا بودیم، رئیس جمهور نادان این کشور ادعا کرد که می خواهد نیروهایش را از سوریه خارج کند و از سوی دیگر ترامپ سفری اعلام نشده به کشور عراق داشت.
آیت الله دژکام افزود: سفر ترامپ به عراق، اذهان را به این سو می کشاند که آنها می خواهند در عراق تمرکز بیشتری داشته باشد و این در حالی است که مردم و سیاسیون عراق مخالف حضور آمریکا هستند و این کشور را مزاحم و مداخله گر می دانند.
وی، در مورد تصمیم آمریکا مبنی بر عقب نشینی از سوریه هم بیان داشت: نباید کسی از این تصمیم آمریکا خشنود شود بلکه باید از این مساله تحلیل درستی داشته باشیم زیرا ممکن است این عقب نشینی تاکتیکی باشد یا آنها نقشه ای دیگری داشته باشند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: باید هوشیاز باشیم و از نقشه های دشمنان خود غافل نباشیم زیرا کمترین غفلت منجر به پیشروی دشمن می شود.
آیت الله دژکام افزود: ما بر این باوریم که توبه گرگ مرگ است و تا هنگامی که خوی استکباری آمریکا وجود دارد شعار ما مرگ بر آمریکاست.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.