'در انتقاد به وضعیت پیش آمده و تصمیمات آقای ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با احتمال نقض توافقات برجام، نکته ای که همه در توافق بین المللی موسوم به برجام نادیده می گیرند یا فراموش می کنند.
اینکه تصمیمات اتخاذ و توافق شده برجام یک تصمیم حکومتی بوده نه دولتی، بنابراین در ادامه جلسات در زمان دولت آقای احمدی نژاد با توجه به شرایط چهار سال قبل ، مفاد توافقات برجام با تصمیمات مقطع زمانی دولت آقای روحانی با موافقت مقام معظم رهبری و تائید مجلس شورای اسلامی تصویب و نهایی شد لذا پیامدهای مثبت و منفی آن با بررسی های صورت گرفته متوجه کل نظام هست نه دولت حاضر.
آنچه مبرهن و روشن است هدف ایران از غنی سازی اورانیم دست یابی و تولید انرژی هسته ای ارزان و سالم و همچنین استفاده در مصارف پزشکی بود از این لحاظ فعالیت ایران قبل از برجام بصورت رسمی و بین المللی نبود و برای همین با مشکلات جامعه جهانی مواجه شدیم.
با اینکه استفاده از انرژی پاک حق مسلم همه کشورهاست اما دول خارجی ما را به غنی سازی با درصد بالا بمنظور استفاده در مصارف نظامی متهم می کردند لذا با این توافق با نظارت بین المللی، ایران به صورت آزادانه می توانست به غنی سازی اورانیم برای رسیدن به انرژی پاک هسته ای و مصارف پزشکی دست یابد.
نکته دیگر اینکه آنها که مخالف برجام بودند عملا ایده بهتری در مقابل ان نداشتند هر تصمیمی که در برجام گرفته شد محصول شرایطی بود که در دوران دولت قبلی با رفتارهای غلط انها به کشورمان تحمیل شده بود به همین خاطر این تصمیم در آن شرایط بهترین تصمیم بود.
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.