به گزارش ایرنا، سید حمیدرضا طیبی عصر یکشنبه در جریان بازدید رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از ظرفیت های فناوری البرز و در پارک علم و فناوری استان،
با اعلام اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی در سال 59 با هدف رشد و شکوفایی جامعه تاسیس شده است، گفت: جهاد دانشگاهی به دنبال الگوسازی برای افزایش توان کشور در رسیدن به پیشرفت بیشتراست.
وی افزود: افق سی ساله دراین زمینه درنظر گرفته شده و فعالیت های جهاد دانشگاهی در تلاش برای شناسایی نیازهای کشور با هدف تامین آنها است.
طیبی ادامه داد: بخشی از فعالیت ها نیز به صورت ماموریتی به جهاد دانشگاهی داده می شود و همت ما دراجرایی کردن اهداف برنامه ششم توسعه با تاکیداتی که مقام معظم رهبری دراین زمینه داشتند، متمرکز است.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بحث راه اندازی مرکز ذخایر ژنتیک، این موضوع نیز تحقق یافته است.
رئیس و دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی دراین بازدید از نزدیک ظرفیت های قطب علم و فناوری کشور( البرز) را در حوزه پژوهش مورد بررسی قرار دادند.
ورود جهاد دانشگاهی به عرصه نفت، تولیدات از بخش مواد تولیدی درصنعت نفت و صنایع دفاعی، اولویت بخشی به گیاهان دارویی و اختصاص 20درصد فضای کشور به گیاهان دارویی از مباحث مطرح شده در این بازدید بود.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.