به گزارش ایرنا، این گردهمایی که در پژوهشکده معلم شیراز برگزار شد، با بزرگداشت غلامحسین مصاحب ریاضیدان معاصر و فریدون مشیری شاعر معاصر همراه بود.
در این همایش که شامگاه پنجشنبه با حضور علاقه مندان و اعضای انجمن های علمی پژوهشکده معلم برگزار شد، استادان و دبیران ادبیات و ریاضی درباره ارتباط و هماهنگی این دو درس، سخنرانی کردند.
فرهاد اسماعیلی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز در سخنانی گفت: فهم مفاهیم اولیه ریاضی و خوانش خوب در ادبیات برای دانش آموزان ضروری است.
دکتر عبدالحمید صادق پور دبیر ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز با بیان ویژگی های شعر فریدون مشیری درباره کاربرد های واژگانی ادبیات در ریاضی و سایر رشته ها سخن گفت.
وی اظهار داشت: کشف نماد و استعاره ها در ادبیات، فاصله ای با توازن معادلات ریاضی ندارد و ادبیات علاوه بر ریاضی، با سایر رشته ها نیز هماهنگی دارد.
حسین سلطانی مقدم مسئول انجمن علمی معلمان ریاضی استان فارس نیز اظهار داشت: از کودکی به ادبیات عشق می ورزیدیم و همان گونه که به جادوی ریاضی گرفتار شده ایم به ادبیات نیز وابسته ایم.
وی با بیان این که انجمن علمی ریاضیات استان فارس در میان افزون بر 300 انجمن علمی کشور مقام اول را به دست آورده است، افزود: در تهران سال 1342 دانشجوی دکتر مصاحب بودم و از محضر این ریاضیدان و ادیب معاصر بهره ها گرفتم.
در ادامه این همایش ، نماهنگ هایی از اشعار معروف فریدون مشیری با صدای این شاعر معاصر پخش شد.
غلامحسین مُصاحب متولد 1289 ریاضیدان و دانشنامه نویس ایرانی است که مهر 1358 درگذشت. به سبب کوشش‌های او در راه ترویج ریاضیات جدید در ایران وی را «پدر ریاضیات جدید» در ایران می‌دانند.
فریدون مُشیری متولد 1305 شاعر معاصر ایرانی بود که کتاب های شعر زیادی با عناوینی همچون تشنه طوفان، گناه دریا، نایافته، ابر، بهار را باور کن، پرواز با خورشید، از خاموشی، آه باران، لحظه ها و احساس و ... از وی به یادگار مانده است. وی سال 1379 چشم از جهان فروبست.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.