این شهروند کازرونی گفت: هدف من از این اقدام بردن فضای سبز به پشت بام برای زیبایی وهمچنین کسب درآمد است.
مسرور یکشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: اقدام به کاشت حدود 50 اصله درخت پرتقال، لیمو شیرین و نارنگی دریک فضای 140متر مربعی از پشت بام منزل کردم که امسال حدود 50 تا 70 کیلوگرم میوه از هر درختان می توان برداشت کرد.
وی گفت: چون خودم استاد بنا هستم به طور حساب شده و برروی ستون ها و شناژهای مقاوم اقدام به کشت درخت کرده ام که هیچ گونه فشاری برسقف وارد نمی شود.
این شهروند کازرونی بیان کرد: میوه این درختان کاملا ارگانیک و بدون استفاده از کودهای شیمیایی تولید شده و نحوه آبیاری آن ها قطره ای است.
همسر این استاد بنا گفت:پشت بام منزل ما بسیار سبز و دیدنی است و برای استفاده خود و اقوام از این فضا استفاده می کنیم که هوای خوبی دارد و نیاز به رفتن باغ نداریم.
خبرنگار ایرنا برای دیدن و اظهارنظر در مورد این ابتکار جالب به اتفاق چندتن از کارشناسان جهاد کشاورزی کازرون به محل رفت.
مهندس علیرضا محمدزاده کارشناس تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون ضمن تائید و مثبت بودن کار حمید مسرور گفت: امروز که تمام فضاها به آپارتمان تبدیل شده است و جایی برای ایجاد فضای سبز وجود ندارد اینگونه ابتکارها می تواند هم به فضای سبز شهری کمک کند و هم در زمینه خودکفایی در تولید میوه با رعایت اصول فنی مفید باشد.
این کارشناس برای دادن هرگونه مشاوره فنی در زمینه نگهداری و افزایش عمر درختان و روش صرفه جویی در مصرف آب و بهره برداری بیشتر اعلام آمادگی کرد.
زهرا پناه کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی کازرون هم اظهار داشت:با توجه به اینکه آب این طرح به صورت قطره ای است می شود برای صرفه جویی بیشتر در مصرف آب با استفاده از پوشش های پلاستیکی به سمت روش گلخانه ای برویم تا هم درعمر درختان و هم در نوع بهره وری بتوان بیشتر استفاده کرد.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز است.
7372/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.