مهدی عصمتی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت گیاه کینوا در استان از 10 مرداد ماه امسال آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه نیز ادامه دارد.
وی بیان کرد: در خراسان جنوبی 185 کیلوگرم بذر کینوا از رقم های Q26 و tpttkk خریداری و برای کشت بین کشاورزان 11 شهرستان استان توزیع شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشت کینوا در تمامی شهرستان های استان قابل کشت است اما اکنون بشرویه بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی خراسان جنوبی کشت این نوع محصول در حالیکه شاهد شور شدن تدریجی خاک های زراعی هستیم می توان برای کشاورزان درآمدزا باشد.
عصمتی پور یادآور شد: طول دوره رشد پایین، صرفه جویی در مصرف آب، مقاومت بالا به شوری، قیمت مناسب و درآمدزایی بالا برای کشاورز از دیگر مزایای کشت کینوا در استان است.
وی با بیان اینکه در هر هکتار حدود چهار هزار و 800 متر مکعب آب صرفه جویی می شود افزود: پیش بینی می کنیم در هر هکتار 1.5 تن محصول بتوان برداشت کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس قراردادی که توسط 2 شرکت در استان منعقد شده قیمت هر کیلوگرم کینوا پنج تا 6 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: کینوا سرشار از فیبر و کم کالری بوده و یکی از غنی ترین منابع پروتئینی محسوب می شود.
نصرآبادی با بیان اینکه کینوا می تواند جایگزین مناسبی برای برنج شود گفت: این محصول دارای 9 اسیدینه آمینه ضروری بوده و 2 برابر غلات فیبر غذایی دارد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.