به گزارش ایرنا عبدالله سیدی، پنجشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان داراب افزود: پیش بینی می شود با احتساب این میزان گندم خریداری شده تا آخر تیرماه که پایان برداشت محصول گندم در این شهرستان است، میزان برداشت این محصول به 70 هزار تن برسد که در مقایسه با سال 96 بیانگر 13درصد افزایش است.
وی اظهار داشت: همچنین در مدت یاد شده یک هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا از بهره برداران این شهرستان خریداری شده است که برآورد می شود تا نیمه نخست خردادماه جاری که برداشت این محصول به پایان می رسد این رقم به یک هزار و 750 تن برسد که در مقایسه با سال 96 حاکی از 66 درصد افزایش است.
سیدی، سطح زیر کشت چغندر قند پاییزه در این شهرستان را 25 هکتار اعلام و بیان کرد: با توجه به صرفه جویی در مصرف آب، پیش بینی می شود یک هزار و 200 تن چغندر قند از این مزارع برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و استفاده از سامانه های نوین آبیاری از جمله اولویت های این مدیریت در سال 97 است.
سیدی اضافه کرد: 700 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان در سال 96 به سامانه نوین آبیاری مجهز شدند که در مقایسه با سال 95 نشان دهنده افزایش دو برابری است.
او گفت: با توجه به اینکه پرداخت 85 درصد از هزینه تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری نوین بر عهده دولت است از کشاورزان درخواست می کنیم برای صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب، در این زمینه اقدام کنند.
سیدی، همچنین به یکی دیگر از برنامه های مهم جهاد کشاورزی شهرستان داراب در حوزه دام در سال 97 اشاره و اظهار کرد: تغییر نژادهای گاوهای شیری از نژاد هولشتاین به گاو سمینتال که نژادی 2منظوره (شیری - گوشتی) است از طریق تهیه و توزیع اسپرم در بین دامداران، از جمله این برنامه هاست.
شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9877 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.