رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز شنبه در حاشیه آئین افتتاح این طرح ها در ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ها با 427 هکتار مساحت برای 390 نفر به صورت مستقیم و 814 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه افزون بر 400 خانوار از عواید حاصل از اجرای این طرح ها بهره مند می شود، بیان کرد: طرح های بهره برداری شده شامل آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله است.
کریم زاده اضافه کرد: صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی جزو اهداف طرح هایی است که با همکاری بخش های مختلف جهاد کشاوری استان و نیز ستاد احیا در استان در حال اجراست.
وی بیان کرد: با استفاده از روش های آبیاری نوین در باغ های استان صرفه جویی 95 درصدی در مصرف آب بخش کشاورزی در آینده نزدیک محقق می شود.
به گزارش ایرنا این طرح ها به صورت نمادین با حضور مسئولان آذربایجان غربی در روستای حسن آباد ارومیه به بهره برداری رسید و مراسم مشابهی نیز در نقاط مختلف استان اجرا شد.
طرح آبیاری تحت فشار افتتاح شده در روستای حسن آباد ارومیه در یک باغ هلو و شلیل به مساحت 5.3 هکتار و به صورت آبیاری قطره ای افتتاح شد.
در این باغ حجم آب مورد نیاز قبل از اجرا 41 هزار مترمکعب در سال بوده که با اجرای طرح جدید، حجم آب مصرفی به 17 هزار مترمکعب در سال کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 120 هزار هکتار باغ میوه شامل باغ های هلو، شلیل، آلو، آلبالو، گیلاس، سیب، انگور و انواع هسته دارهاست.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.