به گزارش ایرنا یدالله رحمانی، عصر سه شنبه در آیین آغاز به کار نمایشگاه الکامپ و تلکام استان فارس در شیراز افزود:
این نمایشگاه، فرصت مناسبی برای شرکت ها، موسسه ها، سازمان ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات به ویژه شرکت های دانش بنیان است تا تا توانمندی های خود را ارایه دهند و زمینه ساز رشد و توسعه مجموعه خود شوند.
وی بیان داشت: همچنین این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای عرضه محصولات و خدمات رایانه ای، اینترنت، تلفن همراه، خدمات الکترونیک، ماشین های اداری، مخابرات و فناوری اطلاعات در جنوب کشور است و فعالان حوزه فناوری اطلاعات می توانند از این طریق دستاوردهای خود را در این حوزه که پیشران توسعه است، معرفی کنند.
رحمانی ادامه داد: در نمایشگاه الکامپ و تلکام امسال، افزون بر آخرین دستاوردها در زمینه های مرتبط، بیش از 50 شرکت دانش بنیان و نوپا، سرمایه گذاران حوزه فناوری اطلاعات و بخش های مختلف دولت الکترونیک حضور دارند و برپایی سمینارهای برنامه ریزی شده توسط استادان دانشگاه ها و رقابت های رباتیک دانش آموزی نیز جلوه خاصی به این نمایشگاه بخشیده و زمینه ساز جذب مخاطبان بسیاری شده است.
وی افزود: در این نمایشگاه سعی شده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای پوشش نیازهای دستگاه های اجرایی و شهرداری ها استفاده شود و با توجه به حضور پُر رنگ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، سرمایه گذاری های لازم برای پیشبرد طرح های مرتبط انجام شده است.
استارت آپ، به تجارت نوپا در قالب یک کمپانی، شراکت یا سازمان موقت گفته می شود که در پی ایجاد و راه‌اندازی یک مدل تجاری جدید در زمینه خاصی است.
نوآوری، شاخص اصلی استارت آپ هاست و در باور عمومی، استارت ‌آپ‌ها به طور معمول ماهیتی مرتبط با فناوری دارند اما این موضوع همیشه صحت ندارد.
رحمانی گفت: این نمایشگاه همچنین زمان مناسبی برای ایجاد آشنایی و هم افزایی میان سه ضلع مهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل، فعالان بخش صنعت به عنوان تولید کننده کالا و خدمات، دولت به عنوان متولی به کارگیری این خدمات برای عرضه آن به مردم و همچنین مردم و شهروندان به عنوان مصرف ‌کنندگان نهایی کالا و خدمات است.
سرپرست استانداری فارس ادامه داد: دستگاه های دولتی، اجرایی و نهادهای عمومی می توانند در این نمایشگاه نیازها و درخواست های خود را به طور مستقیم با شرکت ها و تولید کنندگان کالا و خدمات در میان بگذارند و شرکت ها و فعالان فناوری اطلاعات هم می توانند دستاوردها و تولیدات خود را به سازمان ها و دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی ارایه کنند.
او افزود: بی تردید این ارتباط مستقیم و در کنار آن تبادل فکر و اندیشه با حضور شرکت های سرمایه گذاری، می تواند آینده خوبی را در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کند.
سرپرست استانداری فارس بیان کرد: باید بی درنگ پس از اتمام این نمایشگاه، یک تیم کارشناسی و فنی، ارزیابی جامعی از عملکرد این نمایشگاه داشته باشند تا ضمن تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آن، نمایشگاه سال آینده با کیفیت و مطلوبیت بیشتری برگزار شود.
رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ظرف سال های اخیر، ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش جدا نشدنی زندگی آحاد جامعه شده است و امروزه کمتر کسب و کاری است که از ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره نگیرد و یا نسبت به آن بی نیاز باشد.
وی بیان کرد: از سوی دیگر، دولت نیز با تاکید بسیار بر برنامه ریزی و استقرار دولت الکترونیک، سعی در بکارگیری ابزارها و فناوری های دیجیتال مرتبط با آن برای ایجاد شفافیت و سهولت دسترسی شهروندان به خدمات دولتی دارد.
نمایشگاه الکامپ و تلکام استان فارس، بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر است که با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها برگزار و آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقه مندان عرضه می شود.
این نمایشگاه تا شانزدهم آذرماه جاری از ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه های بین الملی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپاست.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.